Els efectes de la vaga de treballadors de Rodalies
La vaga que els empleats de Rodalies estan duent a terme aquest divendres, tot i generar retards i incidents, no ha alterat la rutina dels usuaris del servei, principalment perquè, segons ells mateixos assenyalen, els retards són tan freqüents que ni s’ha notat la excepcionalitat del servei. “Els dies de vaga no noto gran diferència. El servei és tan deficient que si fos bo ho notaríem”, deia una de les passatgeres de la línia R1 a l’ACN. Altres viatgers han afirmat que han pogut viatjar més còmodament que en altres ocasions perquè “la gent ha buscat altres opcions” durant l’aturada.
Els serveis mínims i les queixes dels usuaris
Fonts de Renfe han detallat que el seguiment de la vaga és del 2,68%. L’aturada reclama l’eliminació de les categories d’ingrés a Renfe i la implementació de la jornada de 35 hores a Adif. Els serveis mínims són del 66% en hora punta (06.00 a 09.30 i de 17.00 a 20.30 hores) i del 33% durant la resta de la jornada a Rodalies. Malgrat això, molts altres usuaris han expressat les seves queixes pels serveis mínims i els temps d’espera. “Tornaré una hora i mitja més tard perquè el tren que acostumo a agafar no està disponible”, explicava un altre passatger, que fa la línia entre Girona i Barcelona.