El llegat viu d’un ofici ancestral
L’art del brodat d’or, un ofici que perdura des de fa segles, continua sent rellevant actualment. Francisco Carrera Iglesias, conegut com a Paquili, és un artesà del brodat que ha sabut fusionar la tradició amb l’avantguarda per assolir l’excel·lència en les seves creacions. Des del seu taller al cor de Sevilla, aquest mestre del brodat ha aconseguit vestir verges i conquerir el món de l’alta costura.
Un ofici que transcendeix fronteres
Paquili destaca que és possible viure de l’art sacre, fins i tot atenent encàrrecs seculars. A Sevilla, al voltant de 300 famílies es dediquen directament a diversos vessants del gremi, des d’escultors fins a fusters i imatgers. Tot i això, adverteix sobre la necessitat d’equilibrar el creixement de la Setmana Santa i l’auge turístic amb la preservació del comerç tradicional i la identitat local, evitant la descaracterització de la ciutat.
Art sacre i modernitat
El brodador emfatitza la modernitat de la Setmana Santa, i ressalta l’avantguarda inherent a la creació de peces utilitzant tècniques centenàries. Així mateix, defensa la llibertat artística i la universalitat de la Setmana Santa com a patrimoni de Sevilla, i subratlla la importància del seu estudi en termes econòmics i turístics.
L’excel·lència com a clau de l’èxit
Paquili insisteix que l’excel·lència és fonamental per mantenir una clientela sòlida i duradora. Destaca que, malgrat l’evolució de l’art sacre, al taller tot es realitza de forma manual, preservant l’essència d’un ofici que ha transcendit fronteres. La seva col·laboració amb firmes de moda reconegudes i la seva participació en projectes internacionals demostren la versatilitat i l’atractiu contemporani de l’art sacre.
El futur de l’art sacre
El brodat d’or, amb la seva màgia captivadora, es projecta com a art viu i en constant expansió. Paquili reivindica la seva rellevància en l’àmbit artístic i en reclama el reconeixement en la Història de l’Art. Des dels seus inicis humils al Turó de l’Àliga, aquest mestre del brodat ha demostrat que l’art sacre no només perdura, sinó que també es renova i transcendeix, atraient l’atenció de dissenyadors de moda i amants de l’art a tot el món.