Una revolució a la indústria cinematogràfica
Caye Casas, nascut a Terrassa el 1976, ha experimentat un canvi radical a la seva carrera cinematogràfica. Després d’un llarg període d’esforç i dedicació, la pel·lícula La Mesita del Menjador ha aconseguit un impacte inesperat, generant interès des dels Estats Units i diverses plataformes i productores.
El reconeixement de la pel·lícula per part de l?aclamat escriptor Stephen King ha estat un punt d?inflexió. King va descriure la pel·lícula com una experiència pertorbadora, destacant la seva fosca i còmicament horrible naturalesa, cosa que ha contribuït a la seva viralització i reconeixement a nivell internacional.
El suport d’una llegenda del cine de terror
El suport de Mick Garris, director de cinema i adaptador d’obres de King, ha estat fonamental en la difusió de la pel·lícula. Després de l’impacte viral generat per la pel·lícula, Garris va facilitar que Stephen King conegués La Tauleta del Menjador, cosa que va desencadenar un reconeixement entusiasta per part de l’escriptor.
L’entusiasme de King no és exagerat, ja que la pel·lícula ofereix una experiència cinematogràfica única, pertorbadora i sorprenent. Tot i haver estat rodada en tan sols 10 dies i amb un pressupost limitat, la pel·lícula destaca per la seva brillant fotografia, direcció artística i un guió atrevit que desafia els límits de l’espectador.
Desafiaments en la distribució
Tot i el seu reconeixement a festivals internacionals, La Mesita del Menjador va enfrontar dificultats en la seva distribució. La falta d’interès de les companyies va fer que Casas i els seus productors haguessin d’encarregar-se de la seva difusió, limitant-ne l’accés a les sales de cinema.
No obstant això, la inclusió de la pel·lícula al catàleg de Filmin representa una oportunitat perquè un públic més ampli pugui experimentar aquesta obra cinematogràfica única.
El desafiament de la censura i la llibertat creativa
Casas destaca el desafiament que enfronta la indústria cinematogràfica en termes de censura i autocensura. La Tauleta del Menjador, sent una pel·lícula independent i arriscada, ha enfrontat obstacles en la difusió a causa de la seva naturalesa pertorbadora i la seva falta de conformitat amb els estàndards convencionals.
El cineasta expressa el desig de mantenir la llibertat creativa en els seus futurs projectes, desafiant les restriccions imposades per les grans plataformes i productores. Tot i les dificultats, Casas està decidit a seguir la seva línia artística, buscant explicar històries autèntiques i pertorbadores sense comprometre la seva visió creativa.