Tropicfeel creix a Barcelona amb la seva segona botiga de productes per a viatgers sostenibles

La marca catalana obre un nou local al centre comercial l’Illa Diagonal i consolida la seva presència a la seva ciutat d’origen

Tropicfeel no para de créixer a Barcelona. La companyia especialitzada en productes per a viatgers que respecten el medi ambient ha inaugurat la seva segona botiga física a la capital catalana. Es tracta d’un espai situat al centre comercial l’Illa Diagonal, on la firma fundada per Albert Espinós ofereix la seva àmplia gamma de productes, amb especial èmfasi en les sabatilles, les motxilles i l’equipatge de mà amb els seus complements. Amb aquesta obertura, Tropicfeel reforça la seva estratègia omnicanal i suma dues botigues físiques a Barcelona, la seva ciutat natal. La primera es va posar en funcionament a finals del 2022 al carrer de la Portaferrissa, com a pop-up store, però que va acabar convertint-se en permanent.

La nova botiga de Tropicfeel disposa de quatre treballadors, la qual cosa eleva a 50 el nombre total d’empleats de la companyia. En aquesta, els clients podran trobar la major part dels seus productes, que destaquen per la seva qualitat, disseny i sostenibilità. Alberto Espinós, CEO i fundador de la companyia, ha expressat la seva satisfacció per la nova obertura i ha afirmat que “estem molt contents de poder comunicar la nostra segona botiga física a Barcelona, situada a l’Illa Diagonal, el que suposa un important avanç en el nostre creixement i expansió. Des de la nostra primera botiga el 2022, hem rebut un gran suport i estem il·lusionats de poder fer un pas més. Aquesta nova localització no sols ens proporciona més lloc per a les nostres noves col·leccions, sinó que també ens permet connectar de forma real amb tots els viatgers del món”.

27 milions d’euros de facturació el 2023

La marca va tancar l’exercici 2023 amb uns ingressos de 27 milions d’euros, superant els 22 milions de l’any anterior. La companyia va aconseguir l’any passat una forta presència i penetració en els mercats internacionals, sent els Estats Units el seu principal mercat, amb més d’un 20% de la seva facturació total, seguit per Alemanya, el Regne Unit i Espanya. La marca, que opera a 65 països a nivell mundial, va comercialitzar més de 351.000 productes el 2023. Per categories, el 47% va correspondre a les vendes de calçat, un 43% a motxilles i accessoris, i el 10% restant a la venda de roba.

“El 2023 va ser un excel·lent any per a la companyia. Vam obtenir uns ingressos recurrents estables i la nostra posició i penetració en els mercats internacionals cada cop és més forta”, va declarar Espinós després de la presentació dels resultats, que va afegir que “la tecnologia és i serà una de les claus del bon rendiment de la firma”.

Aposta pel comerç físic

Per a aquest 2024, l’empresa preveu un augment de doble dígit en la seva facturació, així com un increment respecte a plantilla. Entre els seus plans de creixement hi ha passar de la cinquantena d’empleats als més de 70 a finals d’any. D’altra banda, Tropicfeel continuarà apostant per la innovació en els seus productes. Pel que fa al comerç físic, després d’obrir aquest segon punt a Barcelona i obrir el seu pop-up a Londres, des de Tropicfeel preveuen obrir noves botigues físiques a Espanya aquest any i set locals més el 2025.

Compromís amb la sostenibilitat

La sostenibilitat és un dels valors fonamentals de la marca, que es reflecteix en tots els seus productes, que estan fets amb materials reciclats i 100% vegans. A més, la marca va aconseguir estalviar més de 310.000 quilos de CO₂ i 377.844 de H20 el 2023. Així mateix, la seva cadena de subministrament també disposa d’un acord de col·laboració i codi de conducta que inclou clàusules socials i mediambientals i recentment va obtenir el reconeixement amb el segell B Corp.

Related posts

Il Giustino: Una Immersió en l’Òpera Barroca de Vivaldi

El futur de la literatura en català: entre gegants i independents

Descobreix les novetats literàries catalanes per Sant Jordi