Volkswagen i la seva aposta per l’electrificació: la família ID i el canvi de rumb

L’aposta de Volkswagen per l’electrificació

Volkswagen s’ha destacat com una de les marques pioneres a l’aposta pels models completament elèctrics. A diferència d’altres fabricants, la marca alemanya no només ha decidit incursionar aquest tipus de vehicles, sinó que ho ha fet a través d’una família pròpia dins del seu catàleg, la família ID.

Els models de la família ID presenten un llenguatge de disseny únic, clarament diferenciat de la resta de la gamma de Volkswagen. Aquests vehicles estan destinats a tenir un paper fonamental en l’estratègia de la marca alemanya, malgrat que la seva penetració a la majoria dels mercats on operen no ha assolit les expectatives inicials.

Desafiaments en la transició cap a l’electrificació

Encara que alguns models de combustió de Volkswagen han aconseguit una sòlida posició al mercat, la gran majoria de les vendes a Europa continuen sent de vehicles amb motors de combustió. Això ha portat la companyia alemanya a mantenir el seu compromís amb els models de combustió, malgrat la seva expansió al segment de vehicles elèctrics.

La marca ha pres la decisió de canviar el nom de les seves variants esportives de vehicles elèctrics, abandonant les sigles GTX a favor de les clàssiques sigles GTI. A més, les versions esportives dels vehicles elèctrics es dividiran en dues categories: les versions GTI, amb un motor elèctric més potent que les versions estàndard, i les versions R, equipades amb tracció a les quatre rodes gràcies a dos motors elèctrics.

El futur de l’electrificació a Volkswagen

El proper model elèctric que portarà les sigles GTX serà l’ID.Buzz esportiu, marcant així la fi d’una breu etapa a la nomenclatura de la marca alemanya.

Related posts

Horòscop Setmanal: Reflexions i Noves Oportunitats

Alba Carrillo revela secrets del seu cor i desconcerta Feliciano López

Un Retrobat Amor: Escassi i Sheila Escrivint Noves Pàgines a ‘Supervivientes’