Inversions Estratègiques
El govern espanyol ha presentat els plans de millora per a la xarxa de trens de Rodalies, destacant una inversió significativa. Contràriament als projectes anteriors, el ministre de Transports, Óscar Puente, ha anunciat un reequilibri d’inversions entre Madrid i Catalunya.
Amb una inversió planificada de 6.400 milions d’euros per a Catalunya i 7.100 milions per a Madrid, el govern justifica la diferència en base a les necessitats específiques de cada regió, deixant enrere els números anteriors que generaven desigualtat.
Raons del Reequilibri
En una compareixença al Congrés, Puente ha detallat que la diferència de inversió es deu a la xifra pendent d’execució, argumentant que Madrid té una necessitat superior de millores en comparació amb Barcelona. També ha subratllat que les xarxes de Rodalies a Catalunya i Madrid presenten diferents nivells de desenvolupament.
Els Detalls del Pla
Segons el ministre, Madrid rebrà el doble de trens nous que Catalunya, amb 203 nous per a la capital espanyola i 101 per a Barcelona. Aquesta decisió es justifica pel deteriorament més notable de la xarxa madrilenya, que requereix una renovació més urgent.
Futur de l’Aeroport del Prat
En la mateixa compareixença, Puente ha abordat el debat sobre l’ampliació de l’Aeroport del Prat. Defensa una ampliació compatible amb el respecte mediambiental i es compromet a dialogar amb la Generalitat de Catalunya. Les opcions inclouen canvis operatius o l’augment de capacitat, amb l’objectiu de convertir el Prat en un hub internacional.
El ministre destaca la importància de l’operativa de l’aeroport i planteja dues opcions per a l’ampliació: ajustar l’operativa d’una pista o augmentar la capacitat de l’altra, amb l’objectiu de minimitzar les molèsties als ciutadans.