Preocupacions sobre el model educatiu a Catalunya

El debat entorn de l’immersió lingüística

El comitè de Peticions del Parlament Europeu ha emès un informe que qüestiona el model educatiu basat en la immersió lingüística a Catalunya. Aquest document ha estat resultat de la visita realitzada per diversos eurodiputats al territori català el passat desembre, destacant la majoria conservadora i d’ultradreta dels mateixos.

Preocupació per les disfuncions detectades

En el text aprovat recentment, s’expressa una preocupació pel que es descriu com a ‘serioses disfuncions’ derivades del model educatiu català per als estudiants amb castellà com a llengua materna. Es reclama un tracte ‘equivalent’ per a les dues llengües oficials, català i castellà, amb l’objectiu de garantir una educació equitativa per a tots els alumnes.

Posicionaments i votacions al comitè

L’informe ha estat aprovat amb 19 vots a favor i 6 en contra, amb un clar suport dels conservadors i el sector d’ultradreta, malgrat les crítiques de les forces progressistes que consideren el text partidista. Cal destacar que aquest informe no té caràcter vinculant, ja que la UE no pot legislar sobre els sistemes educatius nacionals.

Els posicionaments dels diferents partits

Els grups del Partit Popular Europeu, Renew –amb la presència de Ciutadans– i els conservadors i Reformistes, que inclou Vox, van donar suport a l’aprovació de l’informe. D’altra banda, socialistes, Verds -amb ERC- i The Left -amb Podem- van expressar la seva oposició al mateix.

Recomanacions i crides a l’equitat

L’informe exigeix un tractament equitatiu entre el català i el castellà, així com una anàlisi independent per avaluar el model educatiu a Catalunya. Es demana especial atenció a les possibles ‘controvèrsies’ i a les situacions d’exclusió social detectades en el sistema educatiu.

Participants en la missió europea

La missió que va visitar Catalunya va ser majoritàriament conservadora i d’ultradreta, amb la presència destacada de membres com Yana Toom, Kosma Zlotowski, Jorge Buxadé i altres representants de partits conservadors i Ciutadans.

Reaccions de les forces polítiques

Des de les forces progressistes, com ERC, es critica l’enfocament del comitè de Peticions del Parlament Europeu, considerant-lo partidista. S’ha recordat que la UE no té competències en matèria educativa i lingüística, i s’ha demanat al govern espanyol un compromís clar envers la oficialitat del català a la UE.

Related posts

Una escena vibrante que captura 'Liam Mackenzie' de 27 años, un conductor de tren para 'Southern Railway', de pie orgullosamente frente a un tren elegante y moderno. El tren, pintado en los colores exclusivos del ferrocarril del sur, brilla bajo la brillante luz del sol, reflejando el cielo azul arriba. Liam está vestido con un uniforme crujiente y azul marino con una gorra a juego, exudando profesionalismo y confianza. Su expresión es de entusiasmo y orgullo mientras se dirige hacia los controles del tren, que son visibles a través de la puerta abierta de la cabina del conductor. Dentro de la cabina, se puede ver una variedad de botones, palancas y pantallas, mostrando el 'entrenamiento intensivo' que sufrió. El fondo presenta una plataforma ferroviaria bien mantenida con algunos pasajeros esperando, sus caras llenas de anticipación. Un letrero que indica que el próximo destino del tren cuelga cerca, que se suma a la atmósfera de viajes y aventuras. La escena captura no solo la dedicación de Liam a su trabaj

Revisió de la contractació: joves aspirants a la indústria ferroviària

Una escena vibrante e informativa que representa una feria de educación bulliciosa, donde los futuros estudiantes se reúnen en toros en las puestos coloridos que representan varios programas 'FP' (Formació Professional). El fondo presenta una gran pancarta que dice 'PreinScripció FP 2025-2026' en letras audaces y atractivas. En primer plano, un grupo diverso de individuos jóvenes, algunos que poseen 'folletos' y otros involucrados en discusiones animadas, exploran sus opciones. Un stand muestra una pantalla digital que muestra el 'Cercador de Notes de Tall', con los estudiantes apuntando ansiosamente a la pantalla, destacando su interés en el 'Formato de los cicles'. Cerca, un asesor amistoso brinda orientación, mientras que un póster grande enfatiza los '7.583 Noves Places' disponibles, adornados con gráficos brillantes de 'herramientas educativas' y 'diseños artísticos'. El ambiente está lleno de emoción y anticipación, ya que las familias discuten el nuevo sistema de 'confirmación en línea', con un teléfon

Noves Oportunitats en Formació Professional: Preinscripció i Ampliació d’Ofertes

Desde ayer, y hasta el jueves 29 de mayo, el Departamento de Educación y Capacitación Profesional abre el período previo al registro para las enseñanzas de FP. En este período, las personas interesadas pueden presentar sus solicitudes para perseguir ciclos de grado medio y mayor de FP y artes y diseño plásticos. La principal novedad del procedimiento previo al registro y registro de estas enseñanzas para el próximo curso es que todos los procedimientos previos al registro y registro finalizarán los (8k, mejor calidad, obra maestra, altamente detallada: 1.1)

Oportunitats ampliades: nous llocs en formació professional