Reflexions sobre l’ús dels mòbils i el futur de l’educació a Catalunya

La debat sobre el mòbil a les aules

La consellera d’Educació, Esther Niubó, ha expressat la seva postura sobre la prohibició dels telèfons mòbils en les aules de secundària. En una recent entrevista, va deixar clar que, encara que personalment hi està d’acord, la decisió final dependrà d’una comissió encarregada de la digitalització que va ser constituïda fa uns mesos.

Una visió equilibrada

Niubó va fer èmfasi en la necessitat de considerar l’ús responsable dels dispositius tecnològics a l’aula. Va indicar que, tot i que la prohibició pot semblar una solució viable, pot ser més constructiu establir criteris d’ús que fomentin una interacció positiva amb la tecnologia.

El camí cap a la gratuïtat educativa

En relació amb l’educació infantil, la consellera ha manifestat que la implementació de la gratuïtat per a l’I1 per al pròxim curs és un repte considerable. Ha reconegut que aquest compromís és un objectiu de legislatura, però que és necessari treballar per la universalització de les places educatives.

Inversions i recursos

La consellera ha mencionat que el govern està impulsant la creació de més places públiques, amb un anunci recent de 600 noves places. No obstant això, ha subratllat que l’augment del finançament és essencial per garantir la viabilitat d’aquestes iniciatives.

El futur del català a l’educació

En un altre ordre de temes, Niubó ha expressat la seva confiança que el Tribunal Constitucional validarà la llei sobre l’ús de les llengües oficials a les escoles. Ha defensat que la diversitat lingüística és una realitat que s’ha de respectar i que la norma no hauria de ser considerada inconstitucional.

Equilibri lingüístic

La consellera va criticar l’establiment d’un percentatge fix del 25% de castellà a les aules, argumentant que no reflecteix la diversitat del territori i que no respon a cap criteri pedagògic fonamentat.

El benestar del professorat

Niubó ha abordat les condicions laborals dels docents, reconeixent l’estrès que molts d’ells experimenten a causa de la complexitat del seu treball. Ha defensat que, malgrat les queixes sobre el salari, els mestres estan ben compensats comparativament amb altres sectors.

Reivindicacions sindicals

Els sindicats han plantejat la necessitat de recuperar el poder adquisitiu perdut en els darrers anys, amb USTEC fins i tot amenaçant amb mobilitzacions si no es formalitzen compromisos en aquest sentit. Niubó, però, ha insistit en la seva creença que la situació salarial dels mestres no és tan precària com es pinta.

Un enfocament innovador per a l’aprenentatge

Finalment, la consellera ha parlat sobre les estratègies per millorar els resultats en matemàtiques, indicant que cada centre té la llibertat de triar els programes educatius que consideri oportuns. Ha subratllat la importància de revisar i ajustar les innovacions educatives per assegurar que realment contribueixen a l’èxit acadèmic dels alumnes.

Related posts

Revisió de la contractació: joves aspirants a la indústria ferroviària

Noves Oportunitats en Formació Professional: Preinscripció i Ampliació d’Ofertes

Oportunitats ampliades: nous llocs en formació professional