Situació de les quotes als centres educatius concertats de Catalunya

Quotes elevades i situació d’infrafinançament

Segons un informe d’EsadeEcPol, la majoria dels centres educatius concertats de Catalunya cobren quotes a les famílies, independentment del nivell de finançament. Aquestes quotes són les més elevades de tot l’estat espanyol. Un 52% dels centres cobra per compensar una situació d’infrafinançament, mentre que entre un 25% i un 33% ho fa per obtenir nivells de distinció o benefici econòmic. La quota mitjana a Catalunya és de 1.696 euros, mentre que la mitjana a l’Estat espanyol és de 936 euros.

Situació de finançament dels centres

L’estudi classifica els centres en tres grups: els centres en situació d’infrafinançament o al límit d’estar-ho, els centres amb nivells de finançament òptims i els centres amb sobrefinançament. El 52% dels centres concertats a Catalunya es troben en situació d’infrafinançament, mentre que entre un 25% i un 33% busquen obtenir nivells de distinció o benefici econòmic.

Quotes segons la mida del centre

L’estudi destaca que la mida del centre és un dels factors que determina les quotes. Els centres més grans tendeixen a cobrar quotes més elevades. Per exemple, entre el 76% i el 80% dels centres de menys de 100 alumnes cobren quotes, mentre que la totalitat dels centres amb més de 500 alumnes cobren quotes.

Quota mitjana a Catalunya

La quota mitjana que paguen les famílies a Catalunya a l’escola concertada és de 1.696 euros. Aquesta quota inclou el pagament per l’escolarització, donacions, ampliació d’horaris i preus del menjador escolar. No s’inclouen els alumnes que no paguen.

Situació a l’estat espanyol

A l’estat espanyol, hi ha un 32,6% de centres concertats gratuïts i la quota mitjana és de 936 euros. Els principals motius per cobrar aquestes quotes són finançar les despeses de serveis no concertats o per situacions d’infrafinançament.

Propostes per abordar la situació

Els impulsors de l’estudi proposen diverses mesures per abordar aquesta situació. Primer, suggereixen realitzar una anàlisi detallada del cost teòric de la plaça escolar en el sector públic i concertat. També demanen auditar les despeses no concertades, especialment en centres sense problemes de finançament que cobren quotes. A més, aposten per revisar el sistema de concerts per assegurar que els recursos es destinen adequadament als centres amb problemes de finançament. Finalment, creuen que s’ha de regular el cost del menjador escolar en els centres concertats per equiparar-lo als centres públics.

Related posts

Una escena vibrante que captura 'Liam Mackenzie' de 27 años, un conductor de tren para 'Southern Railway', de pie orgullosamente frente a un tren elegante y moderno. El tren, pintado en los colores exclusivos del ferrocarril del sur, brilla bajo la brillante luz del sol, reflejando el cielo azul arriba. Liam está vestido con un uniforme crujiente y azul marino con una gorra a juego, exudando profesionalismo y confianza. Su expresión es de entusiasmo y orgullo mientras se dirige hacia los controles del tren, que son visibles a través de la puerta abierta de la cabina del conductor. Dentro de la cabina, se puede ver una variedad de botones, palancas y pantallas, mostrando el 'entrenamiento intensivo' que sufrió. El fondo presenta una plataforma ferroviaria bien mantenida con algunos pasajeros esperando, sus caras llenas de anticipación. Un letrero que indica que el próximo destino del tren cuelga cerca, que se suma a la atmósfera de viajes y aventuras. La escena captura no solo la dedicación de Liam a su trabaj

Revisió de la contractació: joves aspirants a la indústria ferroviària

Una escena vibrante e informativa que representa una feria de educación bulliciosa, donde los futuros estudiantes se reúnen en toros en las puestos coloridos que representan varios programas 'FP' (Formació Professional). El fondo presenta una gran pancarta que dice 'PreinScripció FP 2025-2026' en letras audaces y atractivas. En primer plano, un grupo diverso de individuos jóvenes, algunos que poseen 'folletos' y otros involucrados en discusiones animadas, exploran sus opciones. Un stand muestra una pantalla digital que muestra el 'Cercador de Notes de Tall', con los estudiantes apuntando ansiosamente a la pantalla, destacando su interés en el 'Formato de los cicles'. Cerca, un asesor amistoso brinda orientación, mientras que un póster grande enfatiza los '7.583 Noves Places' disponibles, adornados con gráficos brillantes de 'herramientas educativas' y 'diseños artísticos'. El ambiente está lleno de emoción y anticipación, ya que las familias discuten el nuevo sistema de 'confirmación en línea', con un teléfon

Noves Oportunitats en Formació Professional: Preinscripció i Ampliació d’Ofertes

Desde ayer, y hasta el jueves 29 de mayo, el Departamento de Educación y Capacitación Profesional abre el período previo al registro para las enseñanzas de FP. En este período, las personas interesadas pueden presentar sus solicitudes para perseguir ciclos de grado medio y mayor de FP y artes y diseño plásticos. La principal novedad del procedimiento previo al registro y registro de estas enseñanzas para el próximo curso es que todos los procedimientos previos al registro y registro finalizarán los (8k, mejor calidad, obra maestra, altamente detallada: 1.1)

Oportunitats ampliades: nous llocs en formació professional