Un pilot amb rendiment variable
El cas de Checo Pérez està desafiando límits insostenibles. El pilot mexicà, com en la darrera campanya, començava la temporada amb gran nota, però en l’arribada de la F1 a Europa està rendint a un nivell molt baix. El segon pilot de la millor escuderia és ja 6è en el Mundial de pilots després que aquest cap de setmana l’avancés Piastri. Si no hagués hagut d’abandonar Russell per un problema hidràulic, Checo seria 7è.
Diferència de rendiment amb Verstappen
El cas és que, ara més que mai, la diferència de prestacions entre els dos pilots de Red Bull és abismal i des de les altes esferes del box de la marca de begudes energètiques s’estaria estudiant prendre mesures. De fet, Racing News va revelar que Checo Pérez té una fatídica clàusula en el seu contracte que resa que si en l’arribada de l’aturada estival és a més de 100 punts de Max Verstappen, Checo pot perdre el seient a finals de temporada.
La renovació en perill
La renovació no significa res per a Checo Pérez. El gran problema per a Checo Pérez és que la diferència de punts amb el seu company d’equip ara com ara és ja de 137 punts. Dit d’una altra manera, per evitar que Christian Horner pugui fer efectiva la clàusula que un dia es va acordar, el mexicà li hauria de retallar com a mínim 37 punts a Verstappen al GP d’Hongria i al GP de Bèlgica.
Possibles substituts
En cas que Checo Pérez no aconsegueixi mantenir-se a Red Bull, el nom en el qual es pensa és en el de Daniel Ricciardo. L’australià compleix amb el perfil baix que busca l’escuderia austríaca i es desestimarien altres opcions que podrien acabar sent una bomba de rellotgeria al costat de Verstappen com l’irascible Yuki Tsunoda o el competitiu Carlos Sainz.