La Influència dels Patrocinadors Asiàtics a l’Eurocopa 2024

El Tornada a la Normalitat de l’Eurocopa 2024

L’Eurocopa 2024 marca el retorn a un format més tradicional del torneig de seleccions, amb seus a un sol país i xifres d’ingressos que superen els 2.000 milions d’euros. Després de l’experiència multinacional de l’edició del 2020, els patrocinadors han buscat posicionar-se per aprofitar aquesta revaloració, especialment les marques de la Xina.

La Presència de Marques Xineses a l’Eurocopa

L’Eurocopa 2024 ha atret l’interès de marques xineses com ara Hisense, AliExpress, Alipay+, Viu i BYD. Aquestes marques han aprofitat el context atractiu del torneig per guanyar visibilitat i notorietat de marca a nivell mundial. La seva participació ha estat significativa, reemplaçant marques europees en categories de patrocini.

Participació de Marques Europees

Tot i que marques europees com Adidas, Coca-Cola, Booking i Visit Qatar segueixen sent patrocinadors fidels, l’Eurocopa 2024 també ha presenciat la renacionalització de marques alemanyes, com Lidl, Strauss, Bitburger, Deutsche Bahn, Deutsche Telekom, Ergo i Wiesenhof. Aquestes marques han buscat associar-se amb el torneig per a diversos objectius addicionals, incloent-hi la generació dingressos i la millora de la reputació de marca.

Objectius de Patrocini

Les marques xineses busquen principalment millorar la visibilitat i la notorietat de marca a nivell mundial a través de la seva participació en esdeveniments esportius de gran magnitud com l’Eurocopa. D’altra banda, marques europees com Coca-Cola, Lidl i Booking.com activen els seus patrocinis amb objectius addicionals, incloent-hi l’hospitalitat VIP, l’engagement, la generació d’ingressos i la millora de la reputació de marca, sovint a través de projectes amb un enfocament significatiu en sostenibilitat mediambiental i social.

Impacte al Mercat Europeu

Les marques xineses, com AliExpress, han utilitzat ambaixadors de marca de renom, com ara l’exfutbolista David Beckham, per millorar les seves quotes de mercat a Europa. Aprofitant l’abast global del futbol, ​​aquestes marques busquen arribar a una audiència més àmplia. Segons Guy-Laurent Epstein, director de màrqueting de la UEFA, s’espera que l’Eurocopa 2024 superi els 5.000 milions d’usuaris en audiència acumulada, cosa que representa una oportunitat significativa per a les marques participants.

Related posts

Joao Félix i el seu futur al mercat de fitxatges del Barça

La nova estafa que preocupa la Policia Nacional d’Espanya

Alerta màxima per la preocupació de l’economista Niño Becerra: ‘Ja no es pot, no hi ha temps’