Navegar els reptes en la dinàmica de l’equip
Adrian Newey, el reconegut dissenyador que es va incorporar recentment a Aston Martin, reconeix obstacles importants que es troben per davant de l’equip. Amb les aspiracions de competir ferotment a la Fórmula 1, Newey ha assenyalat les debilitats en l’arsenal tècnic actual de l’equip, especialment en les seves capacitats de simulació.
Invertir en innovació: el futur de la simulació
Durant una recent aparició al Gran Premi de Mònaco, Newey va destacar la necessitat de millorar en el simulador de conductor de l’equip, una eina crítica per a l’anàlisi del rendiment. Va remarcar: “L’estat actual del simulador està lluny de ser ideal, i la rectificació que requerirà un pla estructurat de dos anys per millorar la seva efectivitat”.
La importància de la col·laboració
Newey creu que el potencial de l’equip només es pot realitzar plenament mitjançant una millor col·laboració entre els seus membres amb talent. Va afirmar: “Tenim una gran quantitat de talent individual, però hem d’alinear els nostres esforços de manera més cohesionada. La història de l’equip, que es remunta a Jordània i ha evolucionat a través de diverses iteracions, ha creat una cultura que s’ha d’adaptar a la seva escala i amb les ambicions actuals ”.
Construir relacions: nous inicis amb Fernando Alonso
A mesura que s’estableix en el seu paper, una de les experiències més esperades de Newey és col·laborar amb el campió mundial en dues ocasions Fernando Alonso. Reflexionant sobre les seves passades rivalitats, va expressar entusiasme per la seva propera col·laboració, destacant: “Treballar amb Fernando és una oportunitat emocionant. Sens dubte, el seu personatge i experiència milloraran el nostre desenvolupament com a equip.
Una avaluació justa dels talents
A més, Newey va defensar Lance Stroll, fill de l’Aston Martin, contra les crítiques a la seva actuació. “Cada conductor de la Fórmula 1 té un talent excepcional, i crec que Lance mereix un reconeixement per les seves capacitats”, va afirmar.
Estratègitzant per al 2026: una nova era de les regulacions
Amb vista, Newey es centra en el disseny del cotxe de Aston Martin 2026, que es construirà per complir les noves regulacions que posen l’èmfasi en la tecnologia híbrida. Va assenyalar el canvi significatiu de la distribució d’energia cap a components elèctrics, que constituirà al voltant del 50% de la producció del motor, al costat de la introducció d’elements aerodinàmics mòbils.
Trobar flexibilitat dins de les restriccions
Tot i que inicialment es va desconcertar per les noves regles, Newey ha començat a descobrir oportunitats d’innovació. “La normativa pot semblar restrictiva a primera vista, però un examen més proper revela potencial per a solucions creatives”, va explicar. Ell preveu que els equips desenvolupin estratègies diverses a mesura que s’adaptin a aquests canvis.
Una visió d’excel·lència competitiva
A mesura que Newey s’inicia en aquest ambiciós viatge amb Aston Martin, el seu objectiu final continua sent clar: transformar l’equip en un competidor formidable dins del paisatge de la Fórmula 1. “Per atraure talents de primer nivell com Max Verstappen en el futur, primer hem d’establir un cotxe constantment competitiu”, va concloure, deixant entreveure la visió a llarg termini que impulsa els seus esforços.