L’Alta Velocitat Arriba a Astúries
Després d?anys d?espera i polèmiques, la segona fase de l?arribada de l?alta velocitat a Astúries ja és una realitat. RENFE ha posat a la venda els bitllets per viatjar entre Astúries i Madrid als moderns trens Avril, que entraran en funcionament a partir del 21 de maig.
Preus Baixos per Atreure a Tots
Amb l’objectiu d’atreure tota mena de públic, RENFE ha llançat una campanya amb preus ‘low cost’. Des d’avui, hi ha disponibles 28.000 bitllets a tan sols 18 euros.
Retallades Significatives en els Temps de Viatge
L’arribada dels nous trens Avril implica una reducció significativa als temps de viatge. El trajecte Oviedo-Madrid es farà en només tres hores i sis minuts, dotze minuts menys que abans. Per part seva, el trajecte Gijón-Madrid es completarà en tres hores i trenta-sis minuts, deu minuts menys.
Horaris Adaptats a les Necessitats
Els horaris establerts pel Ministeri de Transport estan dissenyats per satisfer les necessitats dels viatgers. El ‘tren matiner’ sortirà de Gijón a les sis del matí, arribant a Madrid a dos quarts de deu, ideal per a viatges de treball. A més, s’han reforçat els serveis de cap de setmana per atraure turistes.
Augment de Places i Beneficis per a Diverses Regions
Els nous trens Avril permetran un augment notable de places, passant de 16.000 a 21.000, un increment del 33,5%. A més, els serveis beneficiaran no només Astúries, sinó també les línies d’alta velocitat de Castella-Lleó, Castella-la Manxa i Comunitat Valenciana.
Relacions Tenses entre el Ministeri i el Principat
El retard a l’arribada dels trens Avril a Astúries va provocar tensions entre el Ministeri de Transports, dirigit per Óscar Puente, i el govern d’Adrián Barbón. El president asturià va expressar la seva incredulitat davant les noves dates anunciades, afirmant que només creuria a l’arribada dels trens quan es posessin a la venda els bitllets.
Anys de Retards
El 2016, Renfe va adjudicar a Talgo la construcció de 30 trens d’alta velocitat per un import de 1.281 milions d’euros. Tot i això, el lliurament dels trens es va endarrerir a causa de factors com la pandèmia de COVID-19 i altres esdeveniments geopolítics.
Penalitzacions i Formació de Maquinistes
Renfe va amenaçar d’imposar una penalització de 80.000 euros per cada dia de retard en l’entrega dels trens. A principis de febrer, Renfe va iniciar la formació dels maquinistes que operaran els nous trens Avril S106.