Un Estudi Revelador sobre la Digitalització
Recentment, Mercats de Tarragona ha compartit les conclusions d’una investigació detallada que analitza el nivell de digitalització dels comerços locals. Aquest estudi, emmarcat en el projecte Tarragona Centre Comercial Obert, compta amb el suport de fons Next GenerationEU de la Unió Europea.
La Importància de la Formació Digital
Amb l’objectiu de millorar la competitivitat del comerç tarragoní, s’ha identificat la necessitat d’aprofundir en les habilitats digitals dels comerciants. La presidenta de Mercats de Tarragona, Montse Adan, ha destacat que l’apoderament dels professionals és fonamental per transformar el sector comercial, que cada cop es troba més immers en un entorn digital.
Avaluació del Nivell de Maduresa Digital
L’estudi revela que un 42% dels comerços es troben en una fase inicial de maduresa digital, amb un 26,3% considerats emergents. Només un 6,9% dels establiments han assolit un nivell desenvolupat en matèria de digitalització, la qual cosa indica que hi ha un ampli marge de millora.
Propostes de Formació: 34 Cursos Online
Per tal de respondre a aquesta necessitat de formació, es posaran en marxa un total de trenta-quatre cursos en línia, accessibles a demanda. Aquesta iniciativa busca dotar els comerciants d’eines i coneixements essencials per adaptar-se a les noves realitats del mercat.
Continguts Adaptats a Diversos Nivells
Els cursos es dividiran en diferents nivells, permetent que cada comerciant pugui trobar el programa que millor s’adapti a les seves necessitats. Des de la millora de la seva presència digital fins a l’elaboració d’estratègies personalitzades, l’objectiu és aconseguir una transformació significativa.
Un Futur Prometedor per al Comerç a Tarragona
Amb aquesta nova oferta formativa, Tarragona es posiciona com un referent en la capacitació digital del comerç local. La predisposició dels professionals per millorar el seu nivell de digitalització augura un futur més competitiu i adaptat a les exigències d’una societat cada cop més tecnològica.