Reunión en Sant Fruitós de Bages
L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació ha dut a terme la seva 27a Assemblea General Ordinària al pintoresc municipi de Sant Fruitós de Bages. Aquest esdeveniment ha reunit 120 socis que s’han ajuntat per tal d’avaluar la tasca realitzada el darrer any, així com per definir noves fites i discutir els reptes futurs que enfronta l’entitat.
Inauguració per part del president
Ramon Grau, president d’AMIC, va ser l’encarregat d’inaugurar l’Assemblea i va agrair la presència dels companys provinents dels diferents territoris que conformen els països de parla catalana. Va destacar la rellevància d’AMIC com a pilar fonamental en la comunicació dins d’aquestes comunitats. Durant la inauguració, també hi van intervenir Joan Carles Batanés, batle de Sant Fruitós de Bages, i Carme Ruiz Sánchez, primera tinenta dalcalde i regidora de Serveis Econòmics i Promoció Econòmica de lAjuntament de la localitat.
Memòria de l´any i nous objectius
En el transcurs de l’Assemblea, es va presentar la memòria d’activitats que l’Associació ha dut a terme, així com els serveis que ofereix AMIC. Es van informar sobre els ingressos obtinguts a l’any 2023, que han superat els 2.890.000 euros, i es preveu un creixement fins a més de 3.200.000 euros per a l’any següent. A més, es va comunicar que l’associació compta amb gairebé 600 membres, 216 dels quals són mitjans impresos i 356 són plataformes digitals. Aquestes xifres han augmentat des de l’any 2014. Cal destacar que dels mitjans associats, 309 estan auditats per OJD, PGD o OJDinteractiva, fet que constitueix un fet singular a nivell estatal.
Premis i reconeixements
Entre les novetats d’aquest any, es va fer menció de la primera edició dels Premis AMIC-Tresdeu, destinats a creadors de contingut audiovisual en llengua catalana, que va reunir més de 250 talents dels països catalans. Així mateix, es van destacar els Premis Internacional AMIC de Mitjans de Proximitat, un homenatge que busca promoure l’excel·lència i el rigor als mitjans, emmarcant-se dins una perspectiva catalana, europea i internacional. La cerimònia de lliurament de premis, celebrada a La Pedrera, va ser un esdeveniment significatiu que va atraure convidats internacionals que van compartir les seves experiències sobre mitjans similars a Europa i als Estats Units.
Conveni amb la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals
A més, es va formalitzar un conveni de col·laboració amb la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals per tal de promoure la premsa de proximitat i els mitjans de comunicació públics de l’entitat. En aquest sentit, es va anticipar que al setembre es llençarà una nova campanya publicitària d’AMIC a TV3 i Catalunya Ràdio, la qual inclourà un intercanvi publicitari que permetrà obtenir una part de retribució.
Mirada cap al futur
Amb la vista en el futur, es van abordar diversos objectius que AMIC té al davant. Es va parlar de fomentar la innovació, potenciar la internacionalització de l’associació, consolidar-ne la presència territorial, augmentar els ingressos, crear aliances sectorials i continuar enfortint la funció social de l’Associació. Així mateix, es va destacar el ferm compromís amb la internacionalització a través d’iniciatives com ara el Premi Internacional AMIC de Mitjans de Proximitat i col·laboracions en campanyes com l’Euroregió.
Campanyes publicitàries en curs
Un altre tema rellevant va ser la discussió sobre campanyes publicitàries recents, emfatitzant dues iniciatives de “Territori Cultura”. Durant els mesos de novembre a desembre, 33 mitjans van estar involucrats en la difusió de contingut relacionat amb la cultura de Catalunya amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat. Entre febrer i octubre, 19 mitjans van fer més de 65 insercions de contingut cultural provinents de la demarcació de Girona. També es va remarcar el projecte d’intercanvi de continguts culturals entre els mitjans de comunicació de l’Espai Català Transfronterer, conegut com a Casa a Perpinyà, que va facilitar l’arribada de notícies, activitats i contingut cultural de la Catalunya del Nord per a la seva publicació a la demarcació de Girona i viceversa. El propòsit va ser impulsar la cooperació entre mitjans transfronterers i promoure l’ús del català als mitjans de Catalunya Nord.
Acord amb TV3
Aquest any, l’Associació també va mantenir un acord amb TV3 per fer un intercanvi publicitari. Durant els mesos de novembre, juliol, setembre i octubre, s’han estat publicant diferents anuncis als mitjans associats a AMIC amb la finalitat de promocionar la nova plataforma 3Cat. A partir del setembre, AMIC iniciarà una nova campanya publicitària que es difondrà a TV3 i Catalunya Ràdio, aconseguint que un total de 103 mitjans impresos i digitals promoguin la nova plataforma 3Cat.
Tancament de l’Assemblea amb un dinar
Posteriorment a l’Assemblea, es va dur a terme un esmorzar en què el president d’AMIC, Ramon Grau, va fer un resum de la memòria d’activitats, subratllant els ajuts institucionals, els nous formats comunicatius i les metes a curt i llarg termini que enfronta l’Associació.
Paraules d’agraïment
L’esdeveniment va clausurar amb la presència del Secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió de la Generalitat de Catalunya, Marc Bataller, que va estendre les seves felicitacions a AMIC per la seva 27a Assemble. Bataller va reconèixer que “Catalunya compta amb un ecosistema de premsa local excepcional i un mass media que abasta tot el territori. Els mitjans de proximitat són fonamentals al panorama mediàtic català”. Joan Carles Batanés també va expressar el seu agraïment a les persones que van fer possible la celebració de l´assemblea, assenyalant que “és un regal per a nosaltres poder organitzar aquesta assemblea a la Catalunya Central després de 27 anys”.
Reconeixement als mitjans destacats
Per concloure l’esdeveniment, l’Associació va lliurar diplomes en homenatge a aquells mitjans que celebren aniversaris significatius aquest any, posant en relleu la seva trajectòria i contribució al món de la comunicació.