Aprovació Unànime per un Nou Centre d’Urgències
El recent plenari de l’Ajuntament de Deltebre ha estat testimoni d’un moment històric, amb l’aprovació unànime d’una iniciativa que busca establir un Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP) al municipi. Aquesta decisió, que reflecteix una clara voluntat de millorar l’atenció sanitària, ha estat recolzada per tots els membres del consistori.
La Necessitat d’un Centre de Salut Referent
La proposta no només implica la creació del CUAP, sinó que també reivindica la necessitat d’un centre de salut de referència, anomenat Centre de Salut del Delta. Aquest espai es proposa per atendre problemes de salut que requereixen una atenció de baixa a moderada complexitat, incloent serveis de radiografies i analítiques per detectar patologies urgents.
Un Compromís amb la Comunitat
L’alcalde Lluís Soler ha expressat que aquesta iniciativa és una resposta a les reiterades demandes de la comunitat, amb l’objectiu de millorar l’atenció sanitària local i proporcionar serveis més eficients tant per a la població de Deltebre com per al conjunt del Delta.
Un Passat Ple i les Expectatives Futures
Aquesta és la tercera vegada que l’Ajuntament de Deltebre sol·licita l’augment de serveis del Centre d’Atenció Primària actual, amb l’esperança que aquesta proposta sigui incorporada al nou Pla de Salut que està en procés de redacció per part de la Generalitat.
Crítiques i Reflexions de l’Oposició
Joan Alginet, portaveu de l’oposició, ha fet un crida a passar de les paraules als fets, subratllant la necessitat d’accions concretes. Ha expressat la seva preocupació pel que considera un desinterès per part de la Generalitat en els darrers anys i ha qüestionat el paper de l’Ajuntament en aquest context.
Informe de la Síndica de Greuges
Rosa Maria Vandellós Lleixà, la Síndica de Greuges de Deltebre, va presentar un informe anual al plenari que abasta el període entre març de 2024 i març de 2025. En aquest informe es detallen les actuacions realitzades, les queixes ciutadanes i la mediació entre la ciutadania i l’administració local.
Actuacions i Queixes
Durant aquest període, la Sindicatura ha gestionat un total de 12 actuacions escrites, amb 10 queixes, 1 reclamació i 1 actuació d’ofici relacionada amb una plaga de mosquits l’estiu passat. A més, s’han atès múltiples consultes orals i visites.
Temes de Preocupació Ciutadana
Les qüestions abordades inclouen sorolls nocturns, problemes d’infraestructura, mala ubicació de contenidors i filtracions d’humitat en edificis abandonats. També s’han rebut sol·licituds que no pertanyen a la competència directa de la Sindicatura, com ara qüestions laborals i temes relacionats amb altres administracions.