Des del Bus: Reflexions sobre un Servei que No Canvia

Una Relació Complexa amb el Transport Públic

Fa aproximadament deu anys que vaig deixar de fer servir regularment els autobusos que connecten Barcelona amb Igualada, així com la ruta cap a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La fi dels meus estudis universitaris i la disminució de la necessitat d’anar a la ciutat em van allunyar de les dificultats que acompanyaven aquest servei. No obstant això, gràcies a les xarxes socials i a les notícies que apareixen en els mitjans, he pogut mantenir-me al corrent dels problemes que persisteixen.

Un Passat Ple de Queixes i Descontentament

En el meu segon any de carrera, el 2012, el debat sobre la ineficàcia del servei de bus era omnipresent a Igualada i la Conca d’Òdena. Aquesta situació no era nova; els ciutadans ja havien expressat les seves queixes contra l’empresa que gestionava el servei, una problemàtica que s’havia arrossegat des dels anys 90 i fins i tot abans.

Actors Clau en el Debat

Els mateixos actors han estat presents en aquesta discussió al llarg dels anys: estudiants i ciutadans cansats de les deficiències del servei, enfrontats a una empresa concessionària que ha canviat de nom, passant d’Hispano Igualadina a Monbus. Al mig, les administracions han contribuït amb les seves decisions o la seva inacció a augmentar el descontentament general.

Novetats i Expectatives: Un Cicle que Es Repetix

A la dècada dels 90, van aparèixer plataformes d’estudiants que denunciaven les mancances del servei de bus. El 2012, amb el suport de les xarxes socials, va néixer el hashtag #hispanofail, que permetia a usuaris expressar en breus missatges els problemes que experimentaven durant els seus viatges. Això va inspirar l’empresa Creagia a desenvolupar una aplicació per registrar incidències en les rutes.

Promeses de Millora

Molts vam sentir que s’acostaven canvis significatius. L’arribada del bus Express entre Igualada i Barcelona va alimentar les nostres esperances. Cada generació que ha hagut de fer front a l’empresa concessionària ha experimentat moments d’optimisme semblants, però amb el temps, els nous autobusos, tant els Express com els convencionals, continuen presentant avaries, incidents de combustió o deixant passatgers a l’espera a l’aturada de Maria Cristina.

Una Realitat que Persisteix

Amb dotze anys d’història per al hashtag #hispanofail, Monbus ha ampliat la seva gestió a més línies arreu de Catalunya, però els problemes semblen ser una constant. Malgrat el pas del temps i el creixement de les generacions, alguns aspectes del servei de transport públic romanen immutables, deixant-nos amb la sensació que, malgrat el progrés, les dificultats continuen sent les mateixes.

Related posts

La Festa de la Glòria: Un Començament Vibrant a Alcoi

La Pèrdua d’un Líder Espiritual: Reflexions sobre el Papa Francesc

Sant Jordi 2025: La Festa de les Roses i Llibres Amb Noves Restriccions