El BBVA es veu obligat a retornar els diners a una clienta víctima d’una ciberestafa

El BBVA es veu obligat a retornar els diners a una clienta víctima d’una ciberestafa

Recentment, el BBVA ha rebut un fort cop que no s’esperava. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha reclamat a l’entitat bancària la devolució dels diners que van ser cobrats indegudament a una de les seves clientes, que havia estat víctima d’una ciberestafa. Després de diversos intents infructuosos de reclamar al banc, la clienta va recórrer a l’OCU per obtenir suport. Finalment, el BBVA ha hagut de retornar els gairebé 3.000 euros que havien estat carregats al compte de la clienta.

L’augment de les ciberestafes

El BBVA, com altres entitats bancàries, s’enfronta cada vegada més a casos de ciberestafa. En aquesta ocasió, l’estafa semblava estar ben dissenyada, ja que la víctima havia realitzat una compra en línia a una botiga on-line de confiança. Va rebre un missatge de text que aparentava ser de la companyia de missatgeria, demanant-li una petita quantitat per solucionar un error en l’enviament. La clienta va facilitar les seves dades bancàries i va autoritzar el pagament sense sospitar res dolent. Uns dies després, va descobrir que s’havien realitzat diverses compres no autoritzades amb la seva targeta, per un import proper als 3.000 euros (https://www.softcatala.org/resum-de-textos-en-catala/).

La reclamació i la intermediació de l’OCU

Després de descobrir l’estafa, la clienta va anul·lar ràpidament la seva targeta i va presentar una denúncia a la comissaria. Tot seguit, va recopilar tota la documentació necessària i va presentar una reclamació al BBVA per recuperar els diners estafats. En un primer moment, l’entitat bancària es va negar a atendre la seva petició, argumentant que els pagaments havien estat autoritzats i que l’error residia en no haver protegit adequadament el mitjà de pagament. Finalment, gràcies a la intermediació de l’OCU, el BBVA ha hagut de retornar els diners a la clienta (https://www.softcatala.org/resum-de-textos-en-catala/).

Precaucions davant les ciberestafes

Aquest cas posa de manifest la importància de prendre precaucions davant les ciberestafes. És recomanable verificar sempre la font dels missatges rebuts i no facilitar les dades personals o bancàries sense estar segurs de la seva autenticitat. Davant del més mínim dubte, és millor posar-se en contacte directament amb l’empresa o entitat en qüestió per confirmar la veracitat de la comunicació.

Related posts

La Festa de la Glòria: Un Començament Vibrant a Alcoi

La Pèrdua d’un Líder Espiritual: Reflexions sobre el Papa Francesc

Sant Jordi 2025: La Festa de les Roses i Llibres Amb Noves Restriccions