El castellà i la immersió lingüística a les escoles catalanes

Un professor denuncia la situació actual

Pere Casanellas, professor, traductor i president de la Societat Catalana d’Estudis Hebraics, ha fet una denúncia sobre la immersió lingüística a les escoles de Catalunya. Segons ell, actualment aquesta immersió es fa en castellà. En una carta publicada a la secció ‘El lector escriu’ d”El Punt Avui’, Casanellas explica que el seu net, que estudia en una escola pública de Sant Feliu de Llobregat, parla en castellà amb els seus companys de classe i que la mestra també s’adreça a ells en castellà. A més, la major part del temps de classe es parla en castellà. També assenyala que les monitores del menjador sempre s’expressen en castellà.

La situació d’un refugiat ucraïnès

Casanellas també explica el cas d’un refugiat ucraïnès de setze anys que viu a la seva casa i estudia a una escola d’alta categoria al barri de la Bonanova de Barcelona. Segons el professor, més de la meitat de les classes d’aquest alumne es fan en castellà i els monitors del menjador també utilitzen només el castellà.

La crítica a l’ensenyament i als inspectors

Casanellas posa de manifest el problema de la immersió lingüística en castellà a les escoles catalanes i critica el control insuficient que fan els inspectors. Segons ell, tot i que les escoles afirmen que tot es fa en català, els inspectors no controlen adequadament aquest aspecte. Això genera una situació en què, tot i parlar-se de ‘immersió lingüística’, aquesta es fa en castellà.

Conclusió

La denúncia del professor Casanellas posa de manifest la situació actual de la immersió lingüística a les escoles catalanes, en la qual es fa servir majoritàriament el castellà. Aquesta situació genera preocupació i crítiques sobre el control i la supervisió de l’ensenyament en relació amb la llengua catalana.

Related posts

Connexions empoderadores: el renaixement de l’educació braille

Victòries imprevistes: el títol de Liverpool i els passos predictius

Explorant Essex: un viatge de descobriment i connexió