Una defensa contundent del servei ferroviari
En una recent compareixença al Congrés, el ministre de Transports, Óscar Puente, ha rebutjat les acusacions sobre un deteriorament del servei de Rodalies, assegurant que les incidències s’han reduït significativament. ‘Les xifres parlen per si mateixes: els retards i els trens afectats han disminuït’, va declarar amb fermesa.
Crítiques de l’oposició: una tempesta política
Les paraules del ministre no han estat ben rebudes per tots els grups parlamentaris. Diputats del PP i Vox han manifestat la seva disconformitat amb les afirmacions de Puente, acusant-lo de no assumir responsabilitats i de presentar excuses per justificar una situació que consideren insostenible.
La visió del PP
El diputat del PP, Nacho Martín Blanco, va criticar Puente per la seva falta de presència a Catalunya, assenyalant que la mala planificació de les obres és la causa dels problemes actuals.
Les queixes de Vox
Per la seva banda, Carina Mejías de Vox va descriure la situació com una ‘vergonya nacional’, qüestionant les dades d’inversió presentades pel ministre.
Les xifres de les inversions: un enfocament detallat
Puente va assegurar que, des de l’arribada del PSOE al govern, s’han invertit més de 2.200 milions d’euros en millores per a Rodalies i altres serveis ferroviaris. ‘La inversió és real i tangible’, va defensar, remarcant els 607 milions destinats específicament a Rodalies per a aquest any.
Les causes dels incidents: un debat obert
El ministre va enumerar diverses causes que han provocat incidències a la xarxa, com ara problemes tècnics i actes vandàlics, rebutjant qualsevol suggeriment que aquestes fossin el resultat d’una falta d’inversió.
El vandalisme com a factor
Puente va destacar que un terç dels actes vandàlics ocorren a l’àrea de Barcelona, un problema que considera greu i que afecta directament el servei.
La reacció dels socis de govern
Els socis de govern també han expressat les seves preocupacions. Inés Granollers d’Esquerra va subratllar que el sistema ferroviari català necessita una solució immediata per abordar el problema estructural que afecta la mobilitat diària dels ciutadans.
Mirant cap al futur
A mesura que el debat sobre Rodalies continua, queda clar que la gestió del servei ferroviari a Catalunya és un tema complex que requereix solucions col·laboratives i una atenció constant per part de tots els actors implicats.