Usuaris afectats per les incidències en les línies de Rodalies
Els usuaris de les línies RG1 i R1 de Rodalies s’han vist afectats per les incidències que han ocorregut aquest dilluns. Alba Hernández, una passatgera assídua que es dirigeix des de Montgat a la Plaça Catalunya o Sants Estació per després anar a la Zona Franca, ha manifestat que aquestes incidències han provocat un retard de 20 o 30 minuts respecte al temps habitual de viatge. Altres usuaris també han expressat la seva preocupació i han demanat més coordinació i informació per facilitar la connexió entre el tren i el metro.
Alternatives de transport
Els usuaris han criticat que les alternatives de transport, com el metro o els busos fins a la capital catalana, no cobreixen la demanda generada per les incidències a les línies de Rodalies (https://www.softcatala.org/resum-de-textos-en-catala/). Malgrat els reforços en el servei de Transport Metropolità de Barcelona (TMB) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), moltes persones han experimentat un augment del temps de viatge. Alguns estudiants, com Nil Domínguez de la Universitat Pompeu Fabra, han calculat que ara trigaran uns 40 minuts en arribar al seu destí, en lloc dels habituals 25 minuts (https://www.softcatala.org/resum-de-textos-en-catala/).
Manca de coordinació i senyalització
Els usuaris han coincidit en assenyalar la manca de coordinació i senyalització per connectar l’estació de Rodalies de Badalona amb la del metro Badalona Pompeu Fabra. Aquesta falta de connexió adequada ha generat congestió de vehicles a la zona i ha obligat el trànsit rodat a aturar-se més temps del normal per deixar pas als passatgers que provenen del tren. A més, l’estació del metro Badalona Pompeu Fabra ha experimentat una gran afluència de persones, concentrant-se principalment a l’extrem dels combois, sense personal que distribueixi als usuaris.
Reforços en el servei de transport
Per fer front a les incidències a les línies de Rodalies, TMB i FGC han reforçat el servei de transport. Al metro, s’han afegit dos trens més de l’habitual en hora punta i s’ha augmentat el nombre de trens a la tarda (https://www.softcatala.org/resum-de-textos-en-catala/). Pel que fa a FGC, s’ha augmentat la capacitat de la línia del Vallès, amb trens cada 2,5 minuts a Sant Cugat i cada 5 minuts a Terrassa i Sabadell. A més, s’ha reforçat el servei entre Barcelona i Martorell a la línia Llobregat-Anoia.