La Celebració de la Comunicació Local Torna a Barcelona

Un Esdeveniment Esperat

El Paranimf de l’Escola Industrial de Barcelona serà l’escenari de la 37a edició dels Premis de Comunicació Local el pròxim 15 de gener, un acte que ha estat revitalitzat per la Diputació de Barcelona després d’un breu ajornament. Inicialment, la cerimònia estava prevista pel 13 de novembre, però es va decidir posposar-la en senyal de respecte cap a les víctimes de la DANA a València.

Categories i Reconeixements

Aquests premis inclouen sis categories distintes, entre les quals trobem el Premi Tasis-Torrent dedicat a la premsa local i comarcal, el Premi Miramar per a televisions locals, el Premi Rosalia Rovira per a ràdios locals, i un premi dedicat al millor contingut en formats audiovisuals. A més, s’atorgarà un premi a la millor iniciativa comunicativa d’un ens local de Barcelona i un Premi d’Honor de Comunicació.

Dotacions Econòmiques

Cada categoria compta amb una dotació de 6.000 euros, excepte el Premi d’Honor, que no ofereix compensació econòmica. Així doncs, el total per a aquesta edició ascendeix a 42.000 euros.

Participació i Candidatures

En aquesta edició s’han presentat 84 candidatures, amb una diversitat que inclou 34 propostes de mitjans de comunicació locals i comarcals, 40 en formats d’àudio, vídeo i multimèdia, i 10 d’accions comunicatives d’ens locals. Els participants poden ser tant mitjans com professionals de la comunicació de tota Catalunya, amb excepció del premi dedicat a la millor iniciativa comunicativa que és exclusiu per la província de Barcelona.

Història dels Premis

Els Premis de Comunicació Local tenen una llarga trajectòria, amb els seus orígens que es remunten a 1981, quan la Diputació de Barcelona va iniciar el Premi Tasis-Torrent per reconèixer la feina dels mitjans locals. Després d’anys d’organització contínua, la Xarxa Audiovisual Local va assumir la responsabilitat durant els darrers quatre anys, coincidint amb el Mercat de l’Audiovisual de Catalunya.

Un Nou Començament

Ara, amb la Diputació de Barcelona tornant a prendre les regnes, l’objectiu és ressaltar la importància dels mitjans de proximitat en la construcció d’un teixit informatiu ric i divers a Catalunya. La revitalització dels premis busca no només reconèixer l’excel·lència, sinó també inspirar futures iniciatives comunicatives.

Related posts

El Viatge en Tren: Un Reflex de Desigualtat Catalana

L’estratègia de Trump: Groenlàndia com a clau geoeconòmica

La Revolució Nocturna de Tortosa: Records d’una Era daurada