Celebració d’una Nova Temporada
La Sala Versus Glòries va acollir ahir una nit especial, marcada pel brindis amb cava per la tercera temporada de ‘Angle Mort’, una obra que ha capturat l’atenció del públic amb la seva enginyosa narrativa. Aquesta comèdia, creada pel duo Roc Esquius i Sergi Belbel, ha estat reconeguda amb el premi al Millor Espectacle de Proximitat a la IV edició dels Premis Teatre Barcelona.
Un Mecanisme Teatral Ingeniós
Mentre gaudia de la funció, no podia evitar la curiositat de discernir quins dels gags provenien de l’agut Sergi Belbel i quins eren obra de Roc Esquius. ‘Angle Mort’ es presenta com un mecanisme teatral meticulosament dissenyat, que explora les dinàmiques del vodevil, trencant amb les expectatives tradicionals.
Una Perspectiva Nova sobre l’Espai Escènic
A diferència del vodevil clàssic, que sovint ens mostra actors entrant i sortint de l’escenari sense saber què passa fora de la vista, aquesta obra ens ofereix una visió completa de les accions dins i fora del despatx d’Andreu, un director d’una start-up que lluita amb dificultats financeres. La separació entre els espais és simbòlica, representada per una línia dibuixada a terra que marca la frontera entre l’oficina i la sala d’espera, amb una porta imaginària que alterna l’atenció entre els dos àmbits.
Personatges que Reflecteixen el Malestar Laboral
Ramon Godino dóna vida a Andreu, un directiu que combina una actitud amable amb un fons de cinisme. Els seus tres empleats, cada un amb una personalitat ben definida, porten a l’escenari una rica varietat de reaccions davant la imminent crisi laboral. Carles, interpretat per Antonio del Valle, és un comptable amb tendència a l’histrionisme; Beatriu, a càrrec de Rafaela Rivas, representa la vulnerabilitat i la força; mentre que Diana, encarnada per Berta Bahr, aporta una energia disruptiva amb les seves habilitats per desafiar l’autoritat.
Referents Teatrals i Influències
Segons Jaume Forés, ‘Angle Mort’ evoca dues obres emblemàtiques: ‘El mètode Grönholm’ de Jordi Galceran, que aborda les tensions d’una entrevista de feina, i ‘Per davant i pel darrere’ de Michael Frayn, que presenta situacions paral·leles. Esquius i Belbel han aconseguit fusionar aquests elements per crear una nova proposta que explora el malestar laboral amb una estructura intrigant i una successió de gags que van agafant sentit a mesura que avança la trama.
Una Direcció que Sorprèn i Captiva
La direcció de Lluís Elias destaca per la seva aposta pel to histriònic, que pot desconcertar al principi, però que es revela efectiu a mesura que es desenvolupa l’obra. La funció número 100 tindrà lloc el 22 d’agost, però els espectadors podran gaudir d”Angle Mort’ fins al 22 de setembre al Versus Glòries.