La plataforma audiovisual 3Cat
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha llançat una nova plataforma audiovisual anomenada 3Cat, la qual ha estat un èxit des del seu llançament. En tan sols 6 mesos, ha superat els 100 milions de reproduccions, i ha arribat a un total de 103.595.810 reproduccions. Aquesta plataforma s’ha destacat per la seva àmplia varietat de continguts i per millorar l’accessibilitat a les produccions de temporades anteriors.
Continguts destacats
Entre els continguts més consumits a 3Cat hi ha les apostes d’entreteniment, com el reality d’aventures ‘La travessa’, presentat per Laura Escanes, que acumula més d’1 milió i mig de reproduccions des de la seva estrena. Un altre contingut destacat és la nova sèrie de Carles Porta, ‘Tor’, el primer capítol del qual es va convertir en la millor estrena dels primers sis mesos, amb gairebé 500.000 reproduccions durant la seva primera setmana.
Varietat de continguts
3Cat ofereix una àmplia varietat de continguts adreçats a diferents públics. Entre ells hi ha programes musicals com ‘Eufòria’ i ‘Jo mai, mai’, èxits dirigits al públic familiar com la sèrie ‘Això no és Suècia’ i el concurs culinari ‘Joc de cartes’. A més, la plataforma també compta amb un catàleg de sèries històriques com ‘Com si fos ayer’, ‘Plats Bruts’, ‘Crims’, ‘El cor de la ciutat’, ‘La Riera’ i ‘Merlí’, així com contingut de nínxol com ‘Épic nails’, ‘Love cost’ i sèries documentals com ‘Núñez’ i ‘Punt de no retorn’.
Consum mensual de rècord
3Cat s’ha convertit en un dels principals referents de continguts audiovisuals en català, amb més de 3,5 milions d’hores consumides mensualment a la plataforma. Això equival a una mitjana de 120.000 hores diàries. A més, el canal infantil SX3 ha experimentat un creixement del 21% des del llançament de 3Cat, amb més de 384.000 dispositius accedint mensualment als continguts.
La plataforma també ofereix continguts d’actualitat i àudio-entreteniment en directe ia la carta, incloent-hi programes com ‘El matí de Catalunya Ràdio’, ‘El búnquer’ i ‘Crims’. El 65% del consum a 3Cat és a demanda i no en directe.
Creixement del SX3
Amb el llançament de 3Cat, el canal infantil SX3 ha experimentat un creixement del 23%. Les reproduccions de vídeo a SX3 han augmentat un 18%, arribant a les 100.000 reproduccions diàries. Això demostra l’impacte positiu que ha tingut la plataforma a l’audiència del canal infantil.