Augment de Grup d’I3 a Santa Eulàlia
L’escola Ronçana, situada a Santa Eulàlia, està a punt d’iniciar un nou capítol en la seva història educativa, passant d’un sol grup d’I3 a dos per al proper curs. Aquesta decisió, comunicada recentment pel Departament d’Educació a l’Ajuntament, respon a la notable demanda registrada durant el període de preinscripcions.
Responent a la Necessitat Educativa
Amb un total de 68 preinscripcions, superant les 60 places ofertes inicialment, tant l’escola Ronçana com la Sagrera s’han vist obligades a ajustar la seva capacitat per acollir a tots els alumnes. En concret, la Ronçana ha rebut 25 sol·licituds com a primera opció, mentre que la Sagrera ha atret 43 preinscripcions.
Mantenint Ràtios Adequats
Gràcies a aquest increment, l’escola Ronçana podrà mantenir una proporció d’alumnes inferior a 20 per grup, tal com recomana el Departament d’Educació. Aquesta mesura busca garantir una atenció personalitzada i de qualitat per a cada estudiant.
Factors de Creixement
La regidora d’Educació, Mònica Pons, ha destacat que l’augment d’alumnes d’I3 al municipi, passant de 56 a 86 en només un any, pot estar vinculat a l’increment de població experimentat a Santa Eulàlia. ‘Des de la pandèmia, la nostra població ha crescut en 2.000 persones’, ha comentat Pons, subratllant la rellevància d’aquest factor.
Un Futur Promissor
L’Ajuntament havia sol·licitat anteriorment la creació d’un segon grup a l’escola Ronçana, amb l’objectiu de prioritzar els alumnes de la zona del Rieral. Pons ha expressat que la divisió en dues zones escolars podria ser beneficiosa, però reconeix que aquesta decisió no depèn de l’Ajuntament.
Un Any de Celebracions
L’expansió del grup d’I3 coincideix amb el 60è aniversari de l’escola Ronçana, celebrat recentment. El centre, que anteriorment havia funcionat amb dues línies abans de la creació de l’escola La Sagrera, rebrà a partir de setembre un desdoblament de grups en diversos nivells educatius.
El Cas de l’Escola Joan Solans
D’altra banda, a Granollers, l’escola Joan Solans ha obtingut permís per acceptar dos alumnes més a I3, superant així el límit inicial de set germans. Aquestes inscripcions, que provenen del barri de Sant Miquel, s’han aprovat malgrat que els alumnes no tinguin altres germans al centre.
Polítiques d’Inclusió
Els nous alumnes no presenten necessitats educatives especials, una condició que el Departament d’Educació busca per evitar la segregació escolar. Actualment, es manté l’espera per la publicació de l’oferta final el 16 de juny, que aclarirà la distribució de les places per al proper curs.