L’herència de la Leva del Biberó es recorda sense supervivents

una ampolla de vi i un bloc de pedra al vessant d'un turó amb una vall al fons i una serralada a la llunyania, Enguerrand Quarton, vinyes, una escultura de marbre, art ecològic

Reconeixement a una generació oblidada

En el marc dels Pirineus de Pàndols, els ressons del passat van ressonar el 25 de juliol durant la cerimònia que commemora la Leva del Biberó. Aquest homenatge, dut a terme durant 46 anys, se centra en els joves reclutats el 1938 i el 1939, durant els convulsos dies de la Guerra Civil Espanyola, per mandat del llavors president Manuel Azaña.

Un acte marcat per absència

Per primera vegada a la història d’aquestes commemoracions, la celebració es va fer sense la presència d’un supervivent. Aquest any es va trobar a faltar figures com Salvador Farrés, que l’any anterior, als seus 102 anys, es va convertir en símbol de la resistència i la memòria viva. En canvi, van ser els descendents d’aquells joves soldats els qui van prendre la paraula.

Veus de la següent generació

L’acte va brindar protagonisme als fills i besnéts dels homenatjats, que van compartir les seves històries i el seu compromís amb la pau. Una de les intervencions més emotives va ser la d?una de les filles de Farrés, que va recordar el sacrifici del seu pare i va advocar per un futur més pacífic.

El llegat que perdura

Tot i la manca de supervivents, les autoritats locals i els organitzadors van reafirmar el compromís de continuar amb la celebració d’aquest homenatge any rere any. L’alcaldessa de Pinell de Brai, Laura Vallespí, va destacar el valor dels que van viure aquesta època i la importància de mantenir la memòria en la consciència col·lectiva.

Fomentant la memòria històrica

Cinta Fornós, directora del Consorci Memorial dels Espais de la batalla de l’Ebre, va emfatitzar la necessitat d’involucrar els joves en aquests recordatoris, apuntant que molts no hi són presents a causa de la manca de coneixement sobre la seva rellevància. El delegat del Govern a Terres de l’Ebre, Adam Tomàs, també va ressaltar el paper crucial de l’educació a la memòria històrica per contrarestar les narratives simplistes i perilloses que sorgeixen actualment.

Related posts

Un paisaje sereno que representa el majestuoso 'Pirineus', con imponentes 'montañas' cubiertas de exuberantes 'bosques' verdes bajo un cielo azul claro. En primer plano, una corriente suave fluye sobre 'piedras' suaves, que refleja la luz del sol y rodeada de flores silvestres vibrantes en varios colores, como 'amarillo', 'púrpura' y 'blanco'. Un pequeño cartel de madera dice 'Valls d’ àneu', que indica la belleza natural de la zona. En el fondo, los picos escarpados de las 'montañas' se elevan bruscamente, su parte superior espolvoreada con 'nieve', mientras que algunas nubes blancas esponjosas se desvanecen perezosamente. A un lado, una revista abierta titulada 'àrnica' se encuentra en una gran roca, mostrando impresionantes imágenes de vida silvestre y plantas locales, insinuando el rico contenido naturalista que ofrece la revista. La escena captura la esencia de la conexión entre 'naturaleza' y 'cultura', invitando a los espectadores a explorar y apreciar las maravillas del paisaje pirino.

Àrnica: Un Viatge Natural i Cultural pels Pirineus

Una escena 'académica' que representa Lluís Coromina Verdaguer, un 'médico' en 'Historia contemporánea', sentada en un 'escritorio de madera' abarrotado de 'libros' y 'artículos' relacionados con su investigación sobre Laureà Dalmau I Pla. El escritorio está iluminado por una 'lámpara de escritorio vintage', lanzando un brillo cálido sobre un 'cuaderno' lleno de notas escritas a mano y bocetos de la vida de Dalmau. En el fondo, una 'estantería' está llena de 'textos históricos' y 'obras literarias' en 'catalán', que refleja las contribuciones de Dalmau a la 'medicina' y la 'literatura'. Una 'fotografía enmarcada' de Dalmau cuelga en la pared, mostrándolo en un 'traje formal', exudando un sentido de 'gravedad intelectual'. La atmósfera es una de 'dedicación' y 'beca', con una 'ventana' que permite que se filtre la 'luz natural' suave, simbolizando la 'iluminación' que proviene de la 'investigación histórica'.

Laureà Dalmau: Un Mèdic i Polític Gironí en el Recerca Històrica

Una escena vibrante se desarrolla en el vecindario de 'Vallcarca', Barcelona, ​​donde una multitud diversa se reúne para la manifestación alternativa 'Día de mayo'. La atmósfera está acusada de energía a medida que los participantes tienen pancartas y pancartas coloridos, mostrando prominentemente el eslogan Conta la Guerra I El Capital: D’Aquí I de Fora, Som la Mateixa Classe Treballadora '. La multitud es una mezcla de individuos de diversos orígenes, unidos en su lucha contra el aumento de los 'precios de alquiler' y el costo de vida, que destacan como factores clave que contribuyen a la pobreza severa que afecta a '700,000 catalanes'. El telón de fondo presenta la arquitectura distintiva de Vallcarca, con sus calles estrechas y espíritu comunitario, simbolizando años de 'lucha del vecindario' para el acceso a la vivienda. Los manifestantes están vestidos con una variedad de ropa, algunas con insignias sindicales de 'Solidaritat Obrera', 'Cos', 'CGT Catalunya', 'IAc', 'CNT Catalunya-Balears' y 'Cobas', que

Vallcarca, el nou epicentre de la lluita treballadora