El nou president d’Amics de la Rambla de Barcelona
Pau Bosch, el nou president d’Amics de la Rambla de Barcelona, ha anunciat una iniciativa innovadora per gestionar el turisme a la ciutat. L’associació ha posat en marxa l’Observatori Rambla, un projecte que utilitza la tecnologia per estudiar el flux de turistes al passeig. A través de l’instal·lació de set antenes en diferents punts estratègics, l’Observatori Rambla recull dades en temps real sobre els fluxos i l’afluència de persones. Aquesta informació és fonamental per entendre els comportaments dels turistes i prendre decisions per gestionar millor el turisme a Barcelona.
Una mesura per canviar el turisme urbà de la Rambla
L’Observatori Rambla és part d’un pla més ampli per canviar el turisme urbà de la Rambla. Aquest pla, finançat amb part de la taxa turística municipal i en col·laboració amb l’empresa GetYourGuide, té com a objectiu millorar l’experiència dels visitants i preservar la identitat del passeig. Amb l’ajuda de les dades recollides per l’Observatori Rambla, es podrà identificar els moments de massificació i prendre mesures per gestionar-ho de manera eficient.
Resultats preliminars i coneixement dels comportaments dels turistes
Els primers resultats de l’Observatori Rambla mostren que l’afluència de persones que passa per la Rambla és molt superior a la gent que hi pernocta. Això significa que les mesures de regulació de la pernoctació no tenen un impacte significatiu en l’afluència de turistes al passeig. Aquesta informació és important per desmuntar alguns dels mites i estereotips que existeixen sobre el turisme a Barcelona. L’estudi dels fluxos de turistes permetrà tenir un coneixement més precís dels comportaments dels visitants i prendre decisions basades en dades reals.
Una eina per evitar la turismofòbia gratuïta
Pau Bosch també ha destacat la importància de l’Observatori Rambla per evitar la turismofòbia gratuïta. Segons ell, és important frenar la demagògia i utilitzar dades objectives per abordar els reptes del turisme. L’Observatori Rambla proporciona informació precisa i actualitzada sobre els fluxos de turistes, la qual cosa pot contribuir a una millor comprensió i gestió del turisme a Barcelona. Això és fonamental per preservar la convivència entre residents i visitants i garantir una experiència positiva per a tothom.
Dignificar la Rambla i millorar l’oferta comercial
A més de l’Observatori Rambla, Pau Bosch té altres plans per dignificar la Rambla. Una de les seves prioritats és millorar l’oferta comercial al passeig. Per aconseguir-ho, s’han creat nous ‘souvenirs’ amb un disseny retro en col·laboració amb les escoles de disseny Elisava i Massana. Aquests ‘souvenirs’ són una manera de promoure els productes locals i atraure tant els residents com els visitants a les botigues de la Rambla. Això contribuirà a revitalitzar l’oferta comercial i a preservar la identitat del passeig.
Reforma del passeig i la Rambla del mar
Pau Bosch també ha expressat la seva opinió sobre la reforma del passeig. Tot i reconèixer que la primera fase de la reforma ha tingut alguns problemes, confia que la segona fase millori. A més, ha proposat la creació de la ‘Rambla del mar’, una prolongació del passeig fins a la Torre del Rellotge i fins a la platja de Sant Sebastià. Això permetria als visitants arribar directament a la platja sense haver de tornar a pujar fins a plaça Catalunya. També ha demanat la reparació d’edificis emblemàtics com les estàtues de Colom i altres edificis per dinamitzar aquestes zones.
Desafiaments i propostes per millorar la Rambla
Pau Bosch ha destacat alguns dels desafiaments que s’enfronten a la Rambla, com el sensellarisme, el tràfic de drogues i la venda il·legal de begudes al carrer. Per abordar aquests problemes, defensa la prevenció com a eina clau i critica el Pla Endreça impulsat per Collboni per no abordar l’incivisme de manera efectiva. També ha instat a l’Ajuntament a prendre mesures per millorar la seguretat i la convivència a la Rambla. En definitiva, Pau Bosch té una visió clara i un conjunt de propostes per gestionar el turisme a Barcelona i dignificar la Rambla en tots els seus aspectes.