Un Compromís Ferri Amb la Seguretat
La Direcció General de Trànsit (DGT) ha revelat un conjunt de iniciatives destinades a reforçar la seguretat en les rutes interurbanes. Amb un ferm compromís envers la seguretat viària, l’organisme està implementant noves estratègies per minimitzar els accidents i les seves conseqüències fatals.
Incorporació de Tecnologia Avançada
El director general de Trànsit, Joan Carles Vidal, ha anunciat l’instal·lació de 88 nous dispositius de control de velocitat en carreteres secundàries. Aquests radars es desplegaran en vies amb carrils únics, trams de doble sentit i separació física entre els carrils. L’objectiu principal d’aquesta mesura és supervisar els nivells de velocitat i reduir les conductes arriscades.
D’aquests 88 nous radars, el 60% seran del tipus tramviari i el 40% restant seran radars puntuals. Aquesta diversificació en els tipus de radars permetrà una cobertura més àmplia de les àrees crítiques.
Objectius de Seguretat Vial
L’objectiu central de les noves mesures de la DGT és millorar de manera significativa la seguretat en les carreteres convencionals. Un informe elaborat per la Fundació Pirelli i l’Associació Nacional de la Carretera (ANC) recalca la importància d’aquestes accions, ja que podrien prevenir fins a 300 morts i més de 800 lesions greus anuals. Tot i la inversió estimada d’uns 1.800 milions d’euros, els beneficis en termes de vides humanes justifiquen àmpliament aquesta despesa.
El director Vidal ha subratllat que la reducció del límit de velocitat a 90 km/h en moltes carreteres secundàries ja ha donat fruits, amb una disminució del 10% en el nombre de morts registrades. Les estadístiques demostren que el 66,16% dels accidents amb lesions o morts i el 73% de les víctimes mortals en accidents interurbans tenen lloc en aquestes carreteres, tot i que només representen el 35% del trànsit total a Espanya.
Focus en la Prevenció d’Accidents
Joan Carles Vidal ha destacat que les sortides de via i els atropellaments figuren com els accidents més recurrents. Una preocupació especial recau sobre els incidents que involucren motocicletes, amb 450 víctimes mortals anuals, dels quals el 75% tenen lloc en carreteres secundàries.
El director de la DGT ha expressat la confiança en la possibilitat de reduir significativament els accidents. A més de les mesures ja preses, com la prohibició de superar el límit de velocitat en 20 km/h durant les maniobres de sobrepàs, s’ha plantejat la possibilitat d’implementar carrils addicionals per a aquesta finalitat.
Col·laboració Interinstitucional
Malgrat la seva determinació en millorar la seguretat viària, Vidal ha assenyalat que la construcció i el manteniment de les carreteres són competència de la Direcció General de Carreteres. No obstant això, destaca la importància de la incorporació de sistemes avançats d’ajuda a la conducció (ADAS) en els nous vehicles com a element complementari en la prevenció d’accidents.