Obres en marxa per a la nova infraestructura ferroviària
En les pròximes setmanes, Port Tarragona es prepara per a una transformació significativa amb la implementació del tercer fil ferroviari. ADIF iniciarà obres per adaptar les vies que connecten amb el port, permetent la circulació de trens amb ample europeu. Aquesta millora inclourà la instal·lació d’un tercer carril a les vies generals que donen accés a les zones nord i sud del recinte portuari.
Impacte mínim en les operatives logístiques
Les obres s’han dissenyat per provocar el mínim trastorn possible en les operacions logístiques del port. A la zona sud, les intervencions es realitzaran durant el cap de setmana, mentre que a la zona nord, les restriccions afectaran únicament la longitud dels combois. Port Tarragona ha col·laborat estretament amb ADIF per assegurar que les activitats ferroviàries programades continuïn sense inconvenients.
Fases de treballs i cronograma
ADIF ha planificat els treballs en dues etapes. La primera fase es centrarà en la zona sud del port, on es localitza la Terminal Intermodal de la Boella. Aquestes obres es realitzaran durant el cap de setmana del 15 i 16 de març, evitant així qualsevol interrupció en la circulació ferroviària.
Segona fase: connexió nord
La segona etapa es durà a terme a la zona nord, que inclou els molls de Castella, Aragó i l’Estació Química. Aquesta fase es prolongarà durant una setmana, entre el 17 i el 29 de març, amb l’objectiu de minimitzar les afectacions a les operatives ferroviàries.
Preparant-se per a l’ample UIC
Els treballs prevists per al mes de març són un pas important cap a la integració del Port Tarragona en la xarxa ferroviària d’ample europeu, coneguda com a UIC. El port ja compta amb 10,3 quilòmetres d’infraestructura interna d’ample UIC, la qual cosa el posiciona favorablement per començar a operar serveis amb ample europeu tan bon punt s’instal·li el tercer fil.
Impulsant la competitivitat a nivell europeu
Amb la futura implementació del corredor Mediterrani, Port Tarragona estarà capacitat per realitzar enviaments directes de trens a qualsevol part del continent europeu. Aquesta millora no només augmentarà la seva connectivitat, sinó que també reforçarà la seva posició com a node logístic estratègic a Europa, aprofitant al màxim la seva ubicació geogràfica.
A mesura que aquestes obres avancin, Port Tarragona es prepara per a un futur prometedor en el transport ferroviari europeu, amb l’objectiu de millorar l’eficiència i la competitivitat del seu servei logístic.