Inici » Port Tarragona: Un pas més cap a la connectivitat europea

Port Tarragona: Un pas més cap a la connectivitat europea

by PREMIUM.CAT
Una escena bulliciosa en 'Port Tarragona', que muestra las obras de construcción en curso para la conexión 'Tercer Rail'. En primer plano, los trabajadores en brillantes "chalecos de seguridad" y cascos se involucran activamente en el proceso de instalación, utilizando maquinaria pesada, como grúas y excavadoras. Las 'pistas ferroviarias' se presentan prominentemente, con un lado que muestra las vías existentes y el otro lado que se prepara para las nuevas pistas 'UIC Gauge'. En el fondo, la vasta extensión del puerto es visible, con grandes barcos de carga atracados en las 'Molls', grúas que cargan y descargan contenedores, y un cielo azul claro en lo alto. Se puede ver un letrero que indica 'adif' y el horario de construcción, enfatizando los trabajos planificados para los próximos fines de semana. La escena captura una sensación de urgencia y progreso, con barreras de construcción y señales de advertencia que marcan las zonas de trabajo, mientras que cerca, pasa un tren, simbolizando la conectividad futura

Obres en marxa per a la nova infraestructura ferroviària

En les pròximes setmanes, Port Tarragona es prepara per a una transformació significativa amb la implementació del tercer fil ferroviari. ADIF iniciarà obres per adaptar les vies que connecten amb el port, permetent la circulació de trens amb ample europeu. Aquesta millora inclourà la instal·lació d’un tercer carril a les vies generals que donen accés a les zones nord i sud del recinte portuari.

Impacte mínim en les operatives logístiques

Les obres s’han dissenyat per provocar el mínim trastorn possible en les operacions logístiques del port. A la zona sud, les intervencions es realitzaran durant el cap de setmana, mentre que a la zona nord, les restriccions afectaran únicament la longitud dels combois. Port Tarragona ha col·laborat estretament amb ADIF per assegurar que les activitats ferroviàries programades continuïn sense inconvenients.

Fases de treballs i cronograma

ADIF ha planificat els treballs en dues etapes. La primera fase es centrarà en la zona sud del port, on es localitza la Terminal Intermodal de la Boella. Aquestes obres es realitzaran durant el cap de setmana del 15 i 16 de març, evitant així qualsevol interrupció en la circulació ferroviària.

Segona fase: connexió nord

La segona etapa es durà a terme a la zona nord, que inclou els molls de Castella, Aragó i l’Estació Química. Aquesta fase es prolongarà durant una setmana, entre el 17 i el 29 de març, amb l’objectiu de minimitzar les afectacions a les operatives ferroviàries.

Preparant-se per a l’ample UIC

Els treballs prevists per al mes de març són un pas important cap a la integració del Port Tarragona en la xarxa ferroviària d’ample europeu, coneguda com a UIC. El port ja compta amb 10,3 quilòmetres d’infraestructura interna d’ample UIC, la qual cosa el posiciona favorablement per començar a operar serveis amb ample europeu tan bon punt s’instal·li el tercer fil.

Impulsant la competitivitat a nivell europeu

Amb la futura implementació del corredor Mediterrani, Port Tarragona estarà capacitat per realitzar enviaments directes de trens a qualsevol part del continent europeu. Aquesta millora no només augmentarà la seva connectivitat, sinó que també reforçarà la seva posició com a node logístic estratègic a Europa, aprofitant al màxim la seva ubicació geogràfica.

A mesura que aquestes obres avancin, Port Tarragona es prepara per a un futur prometedor en el transport ferroviari europeu, amb l’objectiu de millorar l’eficiència i la competitivitat del seu servei logístic.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00