Un nou enfocament del periodisme
A la recent edició de primavera de la revista Comunicació 21, el comunicador Marc Giró, conegut per la seva feina al Late Xou de TVE i al programa Vostè primer de RAC1, comparteix les seves perspectives sobre la transformació del periodisme. Giró destaca que l’actualitat s’ha convertit en un espectacle i que el veritable periodisme no ha de buscar entretenir, sinó informar.
La resistència com a valor essencial
Giró reflexiona sobre la seva carrera, afirmant que la resistència és un component clau d’aquesta professió. ‘Jo resisteixo i continuaré resistint’, afirma, subratllant la importància del respecte envers l’audiència, un valor que considera fonamental i que comparteix amb figures de l’espectacle com les folklòriques.
Continguts d’interès en la nova edició
La revista no només ofereix aquesta entrevista, sinó que també presenta un ampli ventall de continguts rellevants. Un article destacat aborda el periodisme científic, escrit per Núria Coll-Bonfill, directora de 7Ciències. A més, es realitza una anàlisi sobre la influència digital de la premsa comarcal catalana, elaborada per Comscore, i un reportatge sobre la història de la radioafició de Daniel Condeminas.
Veus diverses en el debat periodístic
La publicació inclou una sèrie d’articles d’opinió que aporten diverses perspectives sobre la comunicació actual. Autors com Marcela Topor, Joan Corbella i Laura Rosel, entre d’altres, ofereixen les seves reflexions sobre els reptes i oportunitats del sector.
Ampliant la comunitat del periodisme
Des de fa temps, La Xarxa i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) han tingut un paper destacat en la revista. En els darrers anys, s’han afegit altres entitats com el Gremi de Publicitat i l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal. Ara, s’incorporen el Sindicat de Periodistes i l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya, ampliant així la diversitat de veus en la publicació.
El futur de la revista
Amb l’arribada del pròxim número, es preveu la inclusió del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, que continuarà enriquint el contingut i la perspectiva de la revista. La publicació busca mantenir-se a l’avantguarda del debat sobre la comunicació i el periodisme en un món en constant canvi.