Reunions d’urgència per millorar el servei ferroviari a Catalunya

Primera Reunió de Coordinació

Recentment, s’ha dut a terme la primera trobada diària entre representants de la Generalitat, Adif, Renfe i el Ministeri de Transports per abordar l’estat de les infraestructures ferroviàries. Aquestes reunions s’han dissenyat per identificar i resoldre incidències que afecten el servei de manera immediata.

Mesures Immediates per a la Solució de Problemes

Durant la reunió, es va acordar augmentar el nombre d’equips encarregats de revisar les vies durant la nit. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha expressat que aquesta iniciativa és fonamental per garantir un servei fiable cada dia.

Incidències Resoltades

Una de les primeres incidències va ser la interrupció del servei entre Sant Vicenç i Cunit, deguda a una falta de tensió a la catenària. Aquesta situació ja s’ha solucionat, permetent la normalització del trànsit ferroviari.

Problemes de Comunicació

Un altre tema que va emergir durant la reunió va ser el mal funcionament del sistema de comunicació entre el maquinista i el centre de control, conegut com a tren terra. Paneque ha indicat que s’han substituït antenes per assegurar la comunicació efectiva.

Seguiment Continu

Les reunions de seguiment es realitzaran diàriament, incloent caps de setmana, per monitorar les millores implementades i l’eficàcia de les solucions. Paneque ha subratllat la importància de detectar i resoldre ràpidament les incidències.

Compromisos per al Futur

Davant les queixes sobre les incidències ocorregudes durant el Carnaval, la consellera ha reconegut que Renfe no va complir amb el termini d’entrega dels horaris als maquinistes. Això es corregirà amb l’anticipació dels nous calendaris per garantir una millor adaptació del servei.

Compareixença al Parlament

Paneque ha manifestat la seva intenció de presentar-se al Parlament per explicar les incidències després de la reactivació del servei a Roda de Berà. Ha expressat la seva esperança de poder fer-ho la setmana vinent, per tal de proporcionar una actualització sobre les solucions aplicades.

Reflexions Finals

Amb aquestes reunions i les mesures adoptades, l’objectiu és restaurar la confiança dels usuaris en el servei ferroviari. La consellera ha destacat que l’eficiència i la rapidesa en la resposta a les incidències són clau per a la millora del servei.

Related posts

Des del caos fins a la celebració: un viatge de supervivent a Eurovisió

Navegació New Horizons: les opcions fonamentals d’Aaron Ramsey

Spieth’s Reaneback: perseguint la història al Campionat PGA dels Estats Units