Accés Telefònic a la Declaració de la Renda
Els contribuents que necessitin fer la declaració de la Renda i desitgin gestionar-la a través del telèfon ja poden sol·licitar cita a l’Agència Tributària des del 29 d’abril. No obstant això, l’atenció telefònica no començarà fins al proper 7 de maig.
A partir d’aquesta data, Hisenda posa en marxa el programa “El truquem”, un servei que estarà disponible fins a l’1 de juliol, data de finalització de la campanya de l’IRPF. L’any passat, es van gestionar 1.070.000 declaracions a través d’aquest servei personalitzat.
Servei de Vídeo Assistència en Municipis
Com a novetat per a aquesta campanya, l’Agència Tributària ha seleccionat 500 municipis de menys de 3.000 habitants i sense oficines per oferir un servei de vídeo assistència. Aquest servei serà prestat per funcionaris d’Hisenda, els quals elaboraran i presentaran la declaració de la Renda per a persones majors de 65 anys sense necessitat de desplaçar-se a altres localitats.
Els interessats en aquest servei poden sol·licitar cita a partir del 29 d’abril.
Actualització de la Seu Electrònica per a la Gent Gran
D’altra banda, l’Agència Tributària ha actualitzat la Seu Electrònica amb contingut orientat a la gent gran, oferint informació, assistència i un manual amb la normativa de l’IRPF.
Per sol·licitar cita davant d’Hisenda, el servei estarà disponible fins al 28 de juny, i es pot gestionar a través del web o dels telèfons següents: 91 535 73 26, 901 12 12 24, 91 553 00 71, 901 22 33 44.
Dates Clau i Calendari de la Declaració de la Renda 2024
Hisenda recorda que la resta dels contribuents podran sol·licitar cita des del 29 de maig fins al 28 de juny per gestionar la seva declaració de forma presencial a partir del 3 de juny.
La data límit per presentar la declaració serà el 1 de juliol, però si el resultat és a ingressar i es domicilia el pagament, la declaració només es podrà presentar fins al 26 de juny.