Estratègies innovadores de Toyota
Toyota ha estat reconeguda en els últims temps per prendre decisions audaços i visionàries, consolidant-la com a líder global a la indústria automotriu. Un exemple clar és la seva aposta sostinguda i pionera pels motors híbrids autorecarregables, una mecànica que ha guanyat popularitat mundialment i s’ha convertit en la seva principal fortalesa durant anys.
Un enfocament distintiu en motorització
No és un secret que la companyia nipona ha decidit traçar un camí diferent en relació amb altres tipus de motors. L’evidència rau en la limitada presència de models completament elèctrics al catàleg de Toyota, cosa que demostra que la marca segueix una estratègia diferent a la de moltes altres empreses automotrius potents.
El desafiament del Toyota Mirai
Un repte significatiu ha estat la introducció del Toyota Mirai, l?únic model d?hidrogen de la marca, que ha causat més problemes que beneficis per al?empresa. Lluny d’assolir les metes de vendes desitjades, el Mirai ha esdevingut una font de complicacions, especialment després que diversos usuaris a Califòrnia, Estats Units, presentessin una demanda col·lectiva contra Toyota.
Problemes amb el Toyota Mirai
Els demandants acusen Toyota de publicitat enganyosa, afirmant que la marca promociona falsament la facilitat i disponibilitat d’estacions d’hidrogen, equiparant-la al proveïment de benzina. Tot i això, els propietaris del Mirai argumenten que les estacions són escasses i moltes vegades estan fora de servei.
Queixes sobre l’autonomia i els costos
Una altra de les principals queixes és que l’autonomia real del Mirai és significativament menor a l’anunciada per Toyota, amb una discrepància de fins a 160 km. A més, el cost de l’hidrogen s’ha elevat dràsticament, de 13 dòlars/kg el 2022 a 36 dòlars/kg previst per al 2024. Aquesta pujada ha deixat obsoleta la targeta regal de 15,000 dòlars en combustible que Toyota va oferir com a incentiu, ja que no cobrirà els cinc anys de combustible promesos.