Un Recital que Transcendeix la Rutina
El passat divendres 28 de març, la sala Domènech i Montaner va acollir un esdeveniment musical inoblidable, amb el baix austríac Günther Groissböck i el pianista britànic Julius Drake com a protagonistes. Amb un repertori que explorava el tema de la llibertat, el concert es va erigir com un reflex de les lluites i anhels contemporanis.
Celebrant les Veus Greus
Els amants de les veus profundes es van sentir especialment afortunats, ja que els recitals amb cantants de tessitures baixes són cada vegada més escassos. En un món on les veus lleugeres dominen, Groissböck destaca com una rara joia, capaç de captivar amb la seva imponent presència vocal.
El Viatge de Groissböck
Amb una carrera que l’ha portat a escenaris de prestigi mundial, Groissböck és un dels baixos més reconeguts del moment. Tot i així, la seva absència en el rol del cardenal Brogni a La Juive ha deixat un buit que els assistents al concert lamentaven, així com la seva actuació recent al Lohengrin, que no va rebre l’atenció que mereixia.
La Potència de la Veu
La veu de Groissböck és poderosa, amb un timbre que ressona amb autoritat. Tot i que els seus aguts poden resultar a vegades una mica forçats, la seva habilitat musical i expressivitat compensen aquestes petites mancances, fent que cada interpretació sigui una experiència memorable.
Un Programa Diversificat
El recital va començar amb una selecció de lieder de Schubert, amb el commovedor Prometheus D. 674, que va mostrar la capacitat de Groissböck per transmetre emocions profundes. La seva interpretació dels lieder més íntims, com Ganymed D. 544, va evidenciar la seva destresa en el fraseig i el control dinàmic.
La Influència de Carl Loewe
A continuació, Groissböck va abordar obres de Carl Loewe, on va encarnar amb força la figura de Sant Francesc a Der heilige Franziskus, demostrant un gran domini del fraseig i una profunditat emocional que va captivar el públic.
Un Tret Final Amb Mahler
La segona part del concert va estar dedicada a Strauss, amb una selecció que, tot i que presentava algunes dificultats per a la tessitura de Groissböck, va culminar amb l’emocionant Brefreit Op.39/4. La darrera secció, centrada en Mahler, va deixar una impressió duradora amb la poderosa Revelge.
El Rol de Julius Drake
L’acompanyament de Julius Drake va ser essencial per a l’èxit del concert. La seva habilitat per crear atmosferes a través del piano va afegir una nova dimensió a les interpretacions de Groissböck, destacant-se en moments de gran complexitat tècnica.
El Futur de la Música Lieder
Abans del concert principal, la soprano Maria Isart va tenir l’oportunitat de presentar-se amb la pianista Quimey Urquiaga, interpretant obres de Mozart i altres compositors. La seva veu prometedora va deixar entreveure un futur brillant en el món del lied.