Una proposta per millorar la mobilitat ferroviària al Vallès
El sindicat CCOO del Vallès Oriental- Maresme i Osona, juntament amb diversos ajuntaments del Vallès Oriental, ha plantejat que la línia R8 s’estengui i comenci a Sant Celoni en comptes de Granollers. Així ho han fet saber en un comunicat, on exposen els beneficis que suposaria aquesta mesura per a la comarca i per als usuaris del tren.
Segons el sindicat, l’estació de Sant Celoni és una de les més rellevants de la línia R2, amb un gran nombre de viatgers cada dia. De fet, és l’origen de diversos trens de la línia R2 i, per aquest motiu, des de CCOO consideren que té potencial per ser també el punt de partida de la R8.
Una línia amb poca freqüència i sense connectivitat
Alhora, el sindicat demana que s’augmentin les freqüències de la línia R8, que actualment són molt baixes. Recorden que fa més d’un any, el juny de 2022, el Govern de la Generalitat va prometre que les duplicaria, però per la manca de pressupost no s’ha fet efectiu.
La línia R8 és una línia que es va posar en funcionament el 2011 i que uneix Granollers amb Martorell. La idea inicial era que connectés Mataró amb Vilanova i la Geltrú sense passar per Barcelona. No obstant això, aquesta és una línia, segons CCOO, mig abandonada per l’administració, tot i que hauria de ser la “columna vertebral” i el principal eix de mobilitat ferroviària del Vallès.
La línia R8 dona molt servei als estudiants que van a la Universitat Autònoma de Bellaterra des de poblacions que ara ho tenen molt difícil, no només per la falta d’un servei directe, sinó també per unes freqüències insuficients. Granollers, Montmeló i Mollet també es beneficiarien de l’increment de freqüències i de la millora de connectivitat amb altres comarques.