El conflicte entre el Gremi de Restauradors i les cafeteries franquícia

Una lluita inacabable

El conflicte entre el Gremi de Restauradors i les cafeteries franquícia ha arribat a un nou nivell de confrontació. Segons un comunicat emès pels restauradors, el Gremi de Flequers s’ha unit a la demanda contra els establiments amb degustació per reclamar una millora en aquest tipus d’establiments. D’altra banda, el Gremi de Flequers ha negat aquesta afirmació, assegurant que no és veritat que el sector flequer s’uneixi a les denúncies de Restauració contra les fleques amb degustació.

La situació actual

Les cafeteries franquícia són establiments que, a més de vendre pa i brioixeria, ofereixen un espai de degustació similar al d’una cafeteria.

Reclamacions i respostes

El Gremi de Restauradors exigeix una regulació més estricta per als establiments amb degustació a Barcelona, afirmant que molts d’aquests establiments, sovint franquícies, ofereixen serveis similars als d’un bar o restaurant, tot i estar regulats com a fleques. D’altra banda, el Gremi de Flequers ha rebutjat aquesta reclamació, afirmant que si hi ha incompliments, això hauria de ser determinat per les autoritats competents i lamentant la manipulació de la situació per part del Gremi de Restauració.

Infraccions i competència deslleial

Segons el Gremi de Restauradors, les infraccions més comunes inclouen la superació de l’espai permès per a la degustació, la venda de begudes alcohòliques i altres productes específics com carn, i l’ús de pràctiques comercials il·legals. A més, es destaca la competència deslleial en termes salarials, amb treballadors de cafeteries franquícia cobrant considerablement menys que els de la restauració.

Divergències i conflicte latent

Les divergències entre els gremis posen de manifest un conflicte latent a Catalunya, especialment a Barcelona, on la situació ha generat una confrontació oberta.

Related posts

La Importància de les Xarxes Socials en el Creixement Casteller

Noves oportunitats per a mitjans: subvencions per a projectes de comunicació

Verónica Sánchez: Un viatge a la comèdia amb ‘La Favorita 1922’