La competència entre La 1 i laSexta
La nit de les eleccions gallegues va estar marcada per una batalla d’audiències intensa entre La 1 i laSexta. Les dues cadenes es van disputar el lideratge a la cobertura informativa d’aquest important esdeveniment polític.
Al tram d’estricta coincidència, de 21:00 a 23:45 hores, La 1 va aconseguir una victòria ajustada sobre laSexta. La cadena pública va obtenir una quota de pantalla del 7.2% i 941,000 espectadors, mentre que laSexta va aconseguir el 6.2% i 805,000 espectadors.
El triomf de TVE
L’èxit de La 1 es va consolidar en el tram de 21.00 a 22.00 hores, coincidint amb els moments clau de l’escrutini. Durant aquest període, l’especial conduït per Alejandra Herranz i Marta Carazo va aconseguir una quota de pantalla del 9.2% i 1.292.000 espectadors, arribant fins i tot al 10.5% i 1.441.000 en la seva primera mitja hora.
L’especial d’Al Rojo Vivo a laSexta, presentat per Antonio García Ferreras, també va tenir una destacada participació al tram final de la nit amb la seva anàlisi dels resultats.
Comparació amb les eleccions anteriors
Tant La 1 com laSexta poden celebrar un augment en les seves audiències en comparació de les eleccions gallegues anteriors, que van tenir lloc el 2020. En aquell moment, La 1 va tenir una quota de pantalla 2.7 punts inferior, mentre que laSexta va obtenir quatre dècimes menys amb la seva bloc de resultats i un punt menys amb l’anàlisi.
Altres programes destacats
A més de la cobertura electoral, altres programes també van tenir bons resultats en audiència. Per exemple, el programa ‘Antena 3 Noticias 2’ va aconseguir un minut d’or a les 21.43 amb 2.330.840 espectadors i un 16.3% de share.
Pel que fa als informatius, ‘Antena 3 Noticias 1’ va liderar a la franja de sobretaula amb una quota de pantalla del 17.5% i 1,705,000 espectadors, seguit per ‘Informativos Telecinco 15h’ i ‘Telediario 1’.
Conclusió
La batalla d’audiències entre La 1 i laSexta durant les eleccions gallegues reflecteix la importància d’aquest esdeveniment polític i l’interès que genera al públic. Ambdues cadenes van oferir una cobertura informativa de qualitat, aconseguint augmentar les seves audiències en comparació de les eleccions anteriors. A més, altres programes destacats també van obtenir bons resultats en audiència, demostrant la diversitat d’opcions televisives durant aquesta jornada electoral.