Noves oportunitats per a mitjans: subvencions per a projectes de comunicació

Una inversió estratègica en comunicació

El Departament de la Presidència ha llançat una convocatòria de subvencions destinada a impulsar i establir l’espai català de comunicació. Aquesta iniciativa se centra en empreses periodístiques privades que editen mitjans tant digitals com en paper, i accepta projectes en català i aranès per a l’exercici de 2025.

Detalls de la convocatòria i el seu finançament

Amb un pressupost total de 1.956.000 euros, la quantia ha experimentat una disminució del 30,79% en comparació amb els 2.826.000 euros de l’any anterior, que posteriorment es van augmentar a 3.826.000 euros. Les sol·licituds s’hauran de presentar abans del 14 d’abril.

Canvis en l’estratègia de finançament

A principis de març, Carles Escolà, secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió, va informar sobre la reestructuració de les subvencions, amb l’objectiu de destinar més recursos a les subvencions estructurals, repartint el pressupost en un 25% per a projectes i un 75% per a estructures.

Tipus de projectes elegibles

Els projectes que poden optar a aquestes subvencions inclouen una àmplia gamma d’iniciatives, com ara:

    [‘Desenvolupament de continguts originals per a publicacions existents.’, ‘Ediçió en català o aranès de mitjans ja establerts.’, ‘Redisseny de capçaleres preexistents.’, ‘Millores en la distribució i promoció de premsa en paper.’, ‘Continguts exclusius per a subscriptors en plataformes digitals.’, “Fortaleciment de l’estructura empresarial.”, ‘Formació dels professionals del sector.’, ‘Innovacions tecnològiques significatives.’, “Activitats externes relacionades amb l’espai comunicatiu.”]

Condicions i requisits per a la sol·licitud

Els projectes han de ser completament executats durant l’any de la convocatòria, amb la llengua vehicular en català o aranès. A més, cal assegurar-se que s’adhereixen a les normatives de protecció de drets d’autor i compten amb un equip mínim de tres persones a jornada completa.

Normatives ètiques i deontològiques

Els sol·licitants han de complir amb el Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes, garantint un tractament respectuós dels continguts i una representació plural dels gèneres, evitant estereotips sexistes.

Un compromís amb la veracitat i la diversitat

La quantitat de subvencions no pot excedir el 70% del cost total del projecte. Amb aquesta iniciativa, el Govern busca combatre la desinformació i promoure una comunicació més responsable i diversa en el panorama mediàtic català.

Related posts

La Importància de les Xarxes Socials en el Creixement Casteller

Verónica Sánchez: Un viatge a la comèdia amb ‘La Favorita 1922’

Entendre les Galetes: Clau per a la Teva Experiència en Línia