El traspàs de Rodalies: Un Pas Clau Cap a la Fiscalització de l’Acord entre ERC i el PSOE

Un Pas Clau Cap a la Fiscalització de l’Acord

El traspàs de Rodalies és un procés complex que no es completarà ràpidament, però el primer pas crucial s’ha fet aquest dilluns. Els governs català i espanyol constituiran oficialment, en una reunió a Barcelona, la comissió principal que ha de fiscalitzar el compliment de l’acord entre ERC i el PSOE per al traspàs integral d’aquesta infraestructura a la Generalitat.

Creació de l’Empresa Mixta Rodalies de Catalunya

A partir d’avui es crearan els grups de treball tècnics, que abordaran els eixos principals que concreten l’acord: la creació de l’empresa mixta Rodalies de Catalunya, que substituirà Renfe; el finançament vinculat al traspàs, en què tindrà un paper important l’exsecretari general d’Economia, Josep Maria Vilarrúbia; l’anàlisi exhaustiva dels trams de via que passaran a estar sota el paraigua de la Generalitat; i també el traspàs del personal i de la resta d’infraestructures que afecten Rodalies.

Traspàs de les Línies i Compromisos del Govern Espanyol

L’acord fixa que, com a mínim, es traspassaran a la Generalitat trams de l’R1, R2 i R3. La prioritat del Govern és traspassar primer les línies més ‘senzilles’, les de passatgers que comencin i acabin a Catalunya. Amb les de mercaderies i que comencen o acaben fora del país calen més canvis legals i tràmits per segregar.

Preparatius i Fiscalització dels Diners i l’Empresa Pública

El Govern fa temps que es prepara per al traspàs, perquè es pugui fer de manera ‘exemplar’ i no descarrili al primer revolt. La constitució de la comissió política és la primera, però el Govern confia que es vagin fent passos endavant en aquests propers mesos. La part catalana té especial interès a fiscalitzar els diners que s’han de destinar a Rodalies i que ha de posar l’Estat.

Millora de l’Atenció als Usuaris

La prioritat de la Generalitat mentre es desplega l’acord és millorar l’atenció als usuaris de Rodalies. Les incidències hi continuaran sent -que s’explica entre altres motius per l’infrafinançament-, però el Govern vol millorar la resposta a aquests problemes, donar més informació i oferir alternatives de manera ràpida.

Related posts

El debat sobre la identitat de gènere al Regne Unit: una nova perspectiva

El periodisme davant la tirania de les mètriques

La realitat del transport ferroviari a Catalunya: un repte permanent