L’art de l’educació conscient

Un nou enfocament per a l’educació

En aquestes alçades del curs escolar, i captivats per la ressonància de la inèrcia que ens envolta, difícilment resulta senzill aturar-se i prendre aire. Fer una pausa per permetre que el moment en què vivim ressoni en el nostre cor i ens convidi a emprendre el camí amb més serenitat i plenitud. Aquest és l’hàbit que hauríem de tenir interioritzat cadascun de nosaltres. En primer lloc, pels beneficis que ens aporta, segons els estudis validats per la neurociència, i en segon lloc, perquè les escoles i tots els centres educatius necessiten ser educats des d’aquesta perspectiva.

Líders conscients per a l’educació

Però perquè això sigui possible, necessitem líders conscients. Líders amb una mirada atenta, amb una escolta activa, empàtics i compassius, humils i propers, sense judici ni crítica. Líders que siguin amablement exigents i que sàpiguen acompanyar els docents en moments de dificultat. Líders amb una bona gestió emocional i que, amb el seu propòsit vital, puguin acompanyar el claustre a ser la millor versió de cadascun d’ells i d’elles. Líders de plena presència i amb visió de futur.

El camí del líder conscient

Potser el lector pensa que trobar persones amb aquestes qualitats és difícil, ja que som vulnerables i imperfectes. I és cert, però precisament perquè som humans, podem arribar a entendre què necessitem per viure una vida plena i educar des d’aquesta perspectiva. Com diu l’inscripció al temple d’Apol·lo a Delfos: “Coneix-te a tu mateix!” Aquest és el camí del líder conscient, el camí de la saviesa i de la comprensió del que som.

Un lideratge conscient per a un futur millor

Cal continuar treballant per a un millor autoconeixement si volem avançar com a societat i educar en la importància del bé comú per sobre del bé individual. Els centres educatius necessiten un lideratge conscient. Persones que sàpiguen valorar i reconèixer l’altre, i que puguin acompanyar-lo en el seu creixement vital. Un lideratge conscient implica saber qui ets i sentir que estar davant de l’altre és un acte sagrat.

Conclusió

L’educació conscient és un nou enfocament que ens convida a ser més atents, més empàtics i més conscients en la nostra tasca d’educar. És un camí que ens porta cap a un futur millor, on el bé comú i el creixement personal són valors fonamentals. Siguiem líders conscients i acompanyem els docents en aquesta meravellosa aventura de l’educació.

Related posts

L’agenda del govern espanyol i la governabilitat

La Importància de l’Oli d’Oliva: Una Anàlisi Crítica

Reflexió i Planificació al Final del Curs Escolar