L’atenció primària al Pirineu: una experiència única

Els ciutadans valoren positivament l’atenció primària al Pirineu

L’atenció primària al Pirineu és reconeguda com una de les millors de Catalunya, segons els resultats del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA). Els ciutadans han puntuat amb un 8,15 sobre 10 la satisfacció global amb els serveis de salut primaris al Pirineu, i un 90% afirma que tornaria a acudir al seu centre de salut. Aquestes dades situen l’atenció primària al Pirineu com una referència en la qualitat de l’assistència sanitària.

Els aspectes més ben valorats pels ciutadans

Els ciutadans del Pirineu han destacat diversos aspectes de l’atenció primària que han estat ben valorats. Entre aquests aspectes es troben el tracte personal de la infermeria, la neteja del centre d’atenció primària (CAP) i la claredat de les explicacions rebudes per part dels professionals de la salut. A més, els ciutadans també han valorat positivament l’escolta de la infermeria, la coherència de la informació rebuda i el fet de sentir-se en bones mans dels professionals de la salut.

El paper de la proximitat en l’atenció primària al Pirineu

La proximitat és un dels factors clau que contribueix a la valoració positiva de l’atenció primària al Pirineu. Amb un territori extens i una població dispersa i envellida, l’atenció primària al Pirineu s’ha adaptat per oferir una assistència propera als ciutadans. Amb 9 centres d’atenció primària i 81 consultoris locals, l’atenció primària al Pirineu garanteix una cobertura adequada per a l’1% de la població de Catalunya, distribuïda en 602 nuclis de població. Aquesta proximitat és valorada pels usuaris, que perceben una atenció propera i de qualitat.

El reconeixement a la professionalitat dels equips d’atenció primària

El gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, Miquel Abrantes, destaca el reconeixement a la professionalitat i l’entrega dels equips d’atenció primària al Pirineu. Aquesta valoració positiva és fruit del treball intens realitzat pels professionals de la salut per millorar l’accessibilitat i la qualitat de l’atenció primària al Pirineu. Segons Abrantes, la proximitat de l’atenció és fonamental per a aquesta bona valoració, ja que permet una assistència propera i adaptada a les necessitats dels ciutadans del Pirineu.

Compromís amb la qualitat de l’atenció primària

L’atenció primària al Pirineu és un exemple de compromís amb la qualitat de l’assistència sanitària. Els resultats del PLAENSA reflecteixen la satisfacció dels ciutadans i la confiança en els professionals de la salut. Aquesta valoració positiva és fruit del treball constant dels equips d’atenció primària per oferir una assistència de qualitat i propera als ciutadans del Pirineu.

Related posts

L’impacte del tabaquisme en la salut bucodental: una mirada profunda

El Pirineu: Un Model d’Excel·lència en Atenció Sanitària

Descobreix els Avantatges Espectaculars dels Llegums