Una proposta publicitària controvertida
Res més característic de la cultura madrilenya que la línia Stonewashed Blue. Tot i això, recentment, la Conselleria de Transports de la Comunitat de Madrid ha donat llum verda a una campanya publicitària que ha generat controvèrsia entre els ciutadans.
La campanya ha introduït a les parades de la línia 10 del metro madrileny dos termes en anglès, cosa que ha desconcertat els viatgers. Aquestes paraules publicitàries es troben sobre les canaletes de les andanes, dificultant l’orientació dels usuaris, especialment aquells que no estan familiaritzats amb el sistema de transport. A més, representen una barrera per a les persones amb discapacitat auditiva o en situacions on la megafonia no és clara.
Respostes i especulacions
Davant les crítiques, Metro de Madrid ha dit que es tracta d’una campanya publicitària d’una empresa externa i que no reemplaça la senyalètica habitual. Tot i això, experts en marques com Fernando de Còrdova no estan d’acord amb aquesta postura.
Tot i que s’ha confirmat que es tracta d’una campanya publicitària, no se n’han proporcionat més detalls. Alguns han especulat sobre l’empresa responsable de la campanya, aprofitant la situació per criticar la manca d’interès per preservar l’idioma espanyol quan s’hi involucren interessos empresarials estrangers.
Antecedents i crítiques
Aquesta no és la primera vegada que el metro de Madrid es veu envoltat de polèmiques relacionades amb la publicitat. Des de la controvertida denominació ‘vodafone Sol’ fins a la intervenció de l’estació Quevedo per un cantant, aquestes accions han generat preocupacions sobre la usabilitat i l’accessibilitat del sistema de transport.
Recentment, la línia 1 del metro de Madrid també va ser objecte de confusió a causa d’una campanya publicitària d’una marca de texans que va jugar amb el número del servei.
Conclusions
El metro de Madrid continua apostant per una publicitat cridanera, però no exempta de crítiques. Tot i les respostes oficials, la controvèrsia persisteix i la preocupació per la usabilitat i accessibilitat del sistema de transport continua sent un tema rellevant per als ciutadans.