Les preocupacions dels Estats Units sobre TikTok i la seva influència a les eleccions

Vigilància dels Estats Units sobre TikTok

Durant un llarg període, els Estats Units (EUA) han estat monitoritzant de prop TikTok a causa del seu potencial per exercir influència en la població, especialment en els joves. Recentment, les autoritats d’intel·ligència dels EUA han acusat el govern de la Xina d’haver utilitzat aquesta plataforma per influir en les eleccions de mig mandat del 2022. A més, han advertit que la Xina podria intentar interferir en els comicis d’aquest any l’objectiu d’ampliar les divisions a la societat nord-americana.

Informe lliurat al Congrés

Un informe lliurat recentment al Congrés per l’Oficina del Director d’Intel·ligència Nacional dels Estats Units detalla que el Govern de la Xina hauria utilitzat comptes de TikTok per perjudicar candidats tant del Partit Demòcrata com del Republicà durant les eleccions del 2022. Aquest informe no només se centra en els comicis passats, sinó que també adverteix sobre possibles intents dinfluència en les eleccions futures.

Preocupacions sobre les eleccions futures

L’informe adverteix que l’Executiu xinès podria intentar influir a les eleccions del novembre d’aquest any, en què es renovarà la Cambra Baixa i un terç del Senat. A més, s’esmenta que la Xina podria buscar perjudicar els crítics del país i ampliar les divisions a la societat nord-americana.

Acusacions anteriors i debat a Washington

Aquesta no és la primera vegada que la intel·ligència nord-americana assenyala TikTok. Anteriorment, ja s’havien fet acusacions similars. Tot i això, l’advertiment actual cobra més importància a causa del debat renovat a Washington sobre la possible prohibició de TikTok. La Cambra Baixa, dominada pels republicans, està considerant un projecte de llei que obligaria TikTok a desvincular-se de la seva empresa matriu xinesa, ByteDance, si no vol enfrontar la prohibició als Estats Units.

Possible impacte a TikTok

En cas que aquest projecte de llei sigui aprovat, ByteDance tindria 180 dies per vendre laplicació. TikTok, que compta amb uns 170 milions d’usuaris als Estats Units, s’ha convertit ràpidament en una de les xarxes socials més populars, especialment entre els joves.

Related posts

Un Sant Jordi de Diàleg i Esperança: Reflexions del President Illa

Descobreix llibres inexplorats per Sant Jordi: Alternatives a les recomanacions convencionals

Catalunya davant un futur incert: la necessitat de revitalitzar la natalitat