Demanda de connectivitat ferroviària millorada
CCOO Vallès Oriental-Maresme i Osona, en col·laboració amb diversos ajuntaments del Vallès Oriental, advoquen per la prolongació de la línia R8 fins a Sant Celoni en comptes de Granollers. Argumenten que l’estació de Sant Celoni té capacitat per acollir aquesta ampliació, ja que actualment serveix de terminal dels trens de la línia R2.
Es demana la millora de la freqüència
Paral·lelament, hi ha una crida per augmentar les freqüències dels trens. Cal destacar que el juny de 2022, fa més d’un any, la Generalitat de Catalunya va anunciar un pla per duplicar la freqüència. Tanmateix, a causa de les limitacions pressupostàries, aquesta iniciativa no s’ha implementat.
Fons a la línia R8
La línia R8, inaugurada l’any 2011, uneix Granollers amb Martorell. Originàriament es pretenia connectar Mataró amb Vilanova i la Geltrú sense passar per Barcelona. Tot i la seva importància potencial com a eix vertebrador i corredor ferroviari primari del Vallès, CCOO suggereix que ha estat una mica descuidat per les autoritats.
La línia R8 dóna servei a molts estudiants que es desplacen a la Universitat Autònoma de Bellaterra des de zones que actualment s’enfronten a reptes per la manca de servei directe i les freqüències insuficients. L’augment de les freqüències i la millora de la connectivitat amb altres comarques beneficiarien Granollers, Montmeló i Mollet.