The Ministry of Culture suppresses the National Bullfighting Award

The Ministry of Culture makes the decision to eliminate the award

The Ministry of Culture has decided to eliminate bullfighting from the catalog of national awards given annually. This measure has been taken by the department directed by Ernest Urtasun, from Sumar, who has confirmed that the call for entries will not be made for this year and the procedures will begin for the definitive exclusion of the bulls from these awards.

Creation and financial allocation of the prize

The national bullfighting award was created in 2011 to complement the existing awards in Fine Arts, Theatre, Music and other artistic disciplines. A financial award of 30,000 euros was established, which is 10,000 euros more than the national Literature awards.

History of the award and its completion

The national bullfighting awards were awarded for the first time in 2013 and for a decade have recognized the extraordinary merits of bullfighting professionals in all its manifestations. However, the prize awarded in 2023 to the bullfighter Julián López ‘El Juli’ will be the last.

Exclusion of bullfighting from the list of national awards

The Ministry of Culture, which is currently carrying out the calls for the thirty national awards that are awarded each year, has decided to exclude bullfighting from this list. In addition, a public consultation will be launched to gather opinions and subsequently a ministerial order will be issued regulating the national awards.

Reasons for the decision

Sources from the Ministry of Culture point out that this decision reflects the assessments and feelings of society, which is increasingly showing greater concern for animal welfare. Furthermore, they indicate that attendance at bullfighting shows is only 1.9% of the population, according to data from the 2021-2022 period.

Critical stance of the Ministry of Culture towards bullfighting

Both the Urtasun department and the minister himself have shown a critical stance towards bullfighting in recent months. During a debate in the Senate, Urtasun defended that there is a majority of Spaniards with increasing sensitivity to animal rights and who do not share animal abuse. Furthermore, in 2023, Urtasun decided not to award any Medal of Fine Arts to people linked to the bullfighting sector.

Decrease in bullfighting in recent years

Bullfighting has experienced a decline in the last two decades, despite the efforts of administrations to promote it with public financing. In 2007, 3,651 bullfighting celebrations were held in Spain, while in 2022 this figure was reduced to 1,546. Of these, only 412 were bullfights, and the rest were rejoneos, bullfights or other celebrations.

Related posts

Una escena vibrante se desarrolla en un gran patio al aire libre de un majestuoso 'castillo', donde dos equipos de cincuenta concursantes, vestidos con 'sudaderas coloridas', están cantando enérgicamente 'El Cant de la Senya' contra 'El Virolai'. The Sun lanza un brillo cálido sobre la multitud, destacando las diversas expresiones de alegría y camaradería entre los participantes. En el fondo, los antiguos muros de piedra del castillo son altos, adornados con pancartas que revolotean en la suave brisa, creando una atmósfera de "épica" y "ridiculez" que resuena con la audiencia. Los concursantes, una mezcla de 'músicos', 'influyentes', 'activistas' y personas comunes como 'administrativas' y 'maestros', están completamente inmersos en el momento, sus caras reflejan una mezcla de emoción y nerviosismo. Algunos se ríen, otros están atrapados en la emoción de la competencia, y algunos están señalando juguetonamente a la cámara, conscientes de la naturaleza 'hipermediada' de su participación. La escena captura una

A new television format celebrates Catalan diversity with humor and authenticity

Una etapa de teatro con poca luz, la escena está ambientada con una 'escenografía' minimalista diseñada por Joana Martí. En primer plano, dos 'sillas' simples 'se sientan adyacentes a un' dispensador 'de agua, evocando la atmósfera estéril de una' sala de espera 'corporativa. Detrás de ellos, una gran 'pantalla' muestra un collage de 'videos', 'mensajes de chat' y 'anuncios', insinuando la influencia de la era digital en las narrativas personales. A un lado, un 'agujero' en la pared revela una visión de una 'sala de estar familiar', simbolizando una 'ventana al pasado'. La iluminación, diseñada por Mingo Albir, arroja sombras suaves que bailan en el escenario, mejorando el sentido de 'inquietud' que impregna el aire. La atmósfera está llena de anticipación, ya que la audiencia espera la interpretación de 'La Cadena del Fred'. A medida que las luces se atenúan, el diseño de sonido de Nacho López llena el espacio, creando una experiencia inmersiva. En este momento, la audiencia casi puede sentir el peso de los

The cold chain: An ironic reflection of modern consumerism

Un escenario acogedor y acogedor diseñado por Sergi Corbera, que se asemeja a una mezcla de una sala de espera y el dormitorio de un niño. La escena presenta 'bancos blancos' dispuestos, rodeados de 'paredes de color pastel' que evocan una sensación de calidez y comodidad. Varios 'accesorios' están dispersos, incluidos lujosos 'osos de panda' que simbolizan la inocencia y el afecto materno. La iluminación es suave, lanzando un brillo suave que mejora la atmósfera íntima. En primer plano, vemos a la pareja, 'Laia' y 'Toni', comprometidas en un diálogo animado, sus expresiones animadas y llenas de emoción. 'Laia', con un comportamiento delicado pero determinado, tiene un panda lujoso, mientras que 'Toni', más reservado, escucha intensamente, reflejando una mezcla de preocupación y amor. El telón de fondo sugiere su viaje, con elementos sutiles que sugieren su pasado y la inminente llegada de su hijo, creando una interacción dinámica entre el humor y la gravedad de su situación.

Exploring love and motherhood in Kramig