Inici » Accions Innovadores per a la Gestió de Residus a la Ciutat

Accions Innovadores per a la Gestió de Residus a la Ciutat

by PREMIUM.CAT
En las últimas semanas, se ha llevado a cabo una campaña de información y sanción para recordar el servicio de recolección de basura en el centro histórico de la ciudad, de la unidad de medio ambiente de Guardia Urbana (UMA) y el departamento de limpieza, a través de un formato de dispositivo por 3 agentes. La ministra de limpieza, Sonia Orts, dijo que "esta campaña es parte de diferentes acciones para descargas no controladas y la lucha contra la incivilidad". En total, tiene (8k, mejor calidad, obra maestra, muy detallada: 1.1)

Iniciatives de Sensibilització i Control Ambiental

En les darreres setmanes, la ciutat ha posat en marxa una nova iniciativa destinada a millorar la gestió dels residus al seu nucli històric. Aquesta acció, que s’ha dut a terme per part de la Unitat de Medi Ambient de la Guardia Urbana (UMA) i el departament de Neteja, inclou una sèrie de mesures informatives i sancionadores, amb la col·laboració de tres agents dedicats a la supervisió del compliment de les normatives.

Objectius i Resultats de la Campanya

La consellera de Neteja, Sonia Orts, ha destacat que l’objectiu d’aquesta campanya és combatre l’incivisme i controlar els abocaments no autoritzats. Fins ara, s’han identificat prop d’un centenar de persones infractores, amb un total de 40 expedients oberts per incompliments de l’article 95.1 de l’ordenança de convivència ciutadana, que prohibeix deixar bosses d’escombraries fora dels llocs i horaris establerts.

Sancions i Normatives

Les sancions imposades oscil·len al voltant dels 100 euros, i poden incrementar-se en funció de la quantitat i volum dels residus dipositats. A més, s’han registrat sis sancions addicionals per gossos deslligats i excrements no recollits, subratllant la importància de mantenir l’ordre en els espais públics.

Millores en la Senyalització i Recollida de Residus

Recentment, s’han començat a col·locar cartells informatius en punts crítics de la ciutat, com els carrers Civaderia i Riudecols, per advertir sobre la prohibició d’abandonar escombraries. Aquestes mesures es complementen amb un servei de recollida estructurat, que inclou contenidors de cinc fraccions en diverses localitzacions, com la plaça de l’Oli i el carrer Puig d’en Pallars.

Recollida Adaptada per a Totes les Necessitats

A més, s’han implementat papereres mòbils que s’instal·len diàriament a les 19 hores en 17 punts de la Part Alta, adaptant-se a les necessitats dels residents, especialment dels més grans o amb mobilitat reduïda. Aquestes papereres es retiren a les 22 hores, garantint una gestió eficient dels residus.

Enfocament Especialitzat en el Turisme

L’Ajuntament ha decidit centrar-se també en els propietaris d’apartaments turístics, atès que s’han detectat casos d’incivisme entre els turistes, molts dels quals desconeixen les normatives sobre la correcta disposició de les escombraries. Aquesta acció busca educar i informar per garantir una convivència harmònica entre residents i visitants.

Futur Sostenible per a la Ciutat

Amb aquestes mesures, la ciutat no només busca millorar la neteja i l’ordre, sinó també fomentar una cultura de respecte cap al medi ambient. La col·laboració ciutadana és essencial per aconseguir un futur més net i sostenible per a tots.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00