Inici » M&S s’enfronta a l’incompliment de dades després d’atac cibernètic: el que els clients han de saber

M&S s’enfronta a l’incompliment de dades després d’atac cibernètic: el que els clients han de saber

by PREMIUM.CAT
M&S dice que los datos de los clientes roban en ataque cibernético Marks & Spencer ha revelado que se robaron algunos datos personales de los clientes en el reciente ciberataque, que podría incluir números de teléfono, direcciones de viviendas y fechas de nacimiento. El gigante de la calle High Street dijo que la información personal tomada también podría incluir historias de pedidos en línea, pero agregó que el robo de datos no incluyó el pago utilizable o los detalles de la tarjeta, ni las contraseñas de la cuenta. M&S fue golpeado por el ciber ataque hace tres semanas y está luchando por obtener servi (8k, mejor calidad, obra maestra, muy detallada: 1.1)

Comprendre l’incompliment: què es va comprometre?

En una revelació relativa, Marks & Spencer ha revelat que una recent intrusió cibernètica ha provocat el robatori de diverses dades personals del client. Aquesta incompliment pot incloure informació crítica com ara noms, adreces domèstiques, dates de natalitat i números de telèfon. A més, l’atac podria haver exposat les històries de comandes en línia dels clients, tot i que M&S assegura que les dades de pagament sensibles i les contrasenyes del compte es mantenen segures.

Impacte actual sobre els serveis i la resposta del client

L’atac cibernètic, que es va produir fa tres setmanes, ha donat lloc a que la M&S suspengués les capacitats de comanda en línia mentre que l’empresa treballa amb diligència per restaurar la funcionalitat del servei complet. Stuart Machin, el conseller delegat de M&S, s’ha comunicat directament amb els clients, destacant que, mentre que algunes dades personals han estat compromeses, no hi ha cap indici que s’hagi difós encara més. Per mitigar els possibles riscos, se li demanarà als clients que actualitzin les contrasenyes del seu compte com a mesura de precaució.

Mesures de seguretat: què han de fer els clients?

Tot i que M&S ha indicat que els clients no han de prendre mesures immediates, se’ls recomana que es mantingui vigilant. Els clients poden trobar comunicacions fraudulentes que afirmen originar -se en M&S. L’empresa destaca que mai sol·licitarà informació sensible com ara noms d’usuari o contrasenyes per correu electrònic o text.

Informació d’experts sobre les precaucions de ciberseguretat

Lisa Barber, editora de tecnologia del Consumer Advocacy Group que?, Expressa la seva preocupació pel potencial de frau d’identitat derivat d’aquest incompliment de dades. Ella recomana que les persones canviïn ràpidament les contrasenyes per assegurar -se que siguin úniques i segures a tots els comptes en línia. L’expert en ciberseguretat Matt Hull, del grup NCC, destaca la sofisticació de les estafes que poden derivar d’informació personal robada, instant precaució quan interactua amb correus electrònics no sol·licitats.

Analitzant l’atac: com va passar?

Els problemes per a M&S van començar el cap de setmana de Pasqua, i els clients van denunciar dificultats per utilitzar serveis de clics i recollir serveis i fer pagaments sense contacte. La companyia després va reconèixer la situació com a incident cibernètic. Mentre que els serveis a la botiga s’han reprès, les transaccions en línia s’han suspès des del 25 d’abril, deixant als clients insegurs quan puguin tornar a comprar en línia.

La imatge més gran: les tendències del crim cibernètic

L’atac cibernètic contra M&S forma part d’una tendència més àmplia de la ciberdelinqüència de ciberdelinqüència, segons els autors que van utilitzar el servei de Dragonforce: una notòria plataforma a la xarxa fosca que facilita els atacs cibernètics per a actors maliciosos. Aquest grup és infame per utilitzar tàctiques de doble extorsió, que no només impliquen robar dades sensibles, sinó que també la fan inutilitzar, exigint així rescat per a la seva restauració.

Tranquil·litat i confiança: el camí endavant per M&S

L’analista minorista Catherine Shuttleworth assenyala que aquest incident representa un altre repte per a M&S, una marca tradicionalment amb molta estima pels seus clients. Destaca la necessitat que el minorista proporcioni una comunicació i una tranquil·litat clara a la seva clientela mentre naveguen per les implicacions d’aquest incompliment de dades. A mesura que M&S treballi per reconstruir la confiança, el seu compromís amb la transparència i la seguretat del client serà primordial.

A mesura que el paisatge digital continua evolucionant, no es pot superar la importància de les mesures robustes de ciberseguretat. Per als minoristes com M&S, mantenir la confiança dels clients davant d’aquests reptes requerirà no només una gestió efectiva de crisis, sinó també un enfocament proactiu per a la protecció de dades.

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00