Una innovació econòmica guardonada
Fa just un any, l’Ajuntament de Sant Feliu presentava una iniciativa innovadora per dinamitzar el comerç local: La Rosa, la primera moneda de la ciutat. Recentment, aquesta moneda local va ser reconeguda amb una menció d’honor al “VI Concurso de Ideas Tecnológicas para el Comercio Minorista” de la Federación Española de Municipios y Provincias.
Dades d’èxit a un any de la seva creació
Des de la seva creació el 27 de març de 2023, un total de 1434 persones han utilitzat La Rosa per fer transaccions, generant 3990 moviments amb un valor total de compres de 136.090,43 €. Aquesta xifra reflecteix un èxit notable per a la moneda local, amb un 13% dels establiments comercials de la ciutat adherits al programa.
Creixement i diversificació dels establiments adherits
Actualment, un total de 101 establiments locals s’han unit a aquesta iniciativa, amb representació en diversos sectors com moda, oci, serveis professionals, restauració, perruqueria, estètica i alimentació. A més, durant els primers mesos del 2024, s’han sumat 9 nous establiments i 217 persones a aquesta iniciativa, amb 204 d’aquesta nova clientela utilitzant La Rosa per fer compres.
Efecte de les campanyes de bonificació
Les campanyes de bonificació impulsades per l’Ajuntament han tingut un impacte significatiu en l’adhesió a La Rosa. Durant aquests períodes, s’ha observat un augment substancial en el nombre de transaccions, amb un 30% addicional de Roses oferts durant les campanyes. Això ha contribuït a un increment dels moviments econòmics durant aquests períodes, demostrant l’eficàcia d’aquestes iniciatives en estimular l’ús de la moneda local.
Perspectives de futur
Jaume Manyoses, regidor d’Activitat Econòmica de l’Ajuntament del Fet a Sant Feliu, ha anunciat la planificació d’una tercera campanya de bonificació per a les properes Festes de Primavera, demostrant el compromís continu de l’Ajuntament amb aquesta iniciativa. Això planteja la qüestió de si les campanyes de bonificació són l’únic factor que impulsa l’èxit de La Rosa i si es preveu un creixement continu en la participació de persones i comerços.
Si desitgeu unir-vos a aquest projecte, que promou un periodisme independent i de proximitat, podeu fer-vos socis de premium.cat a través d’aquest enllaç a partir d’una quota anual de 40 euros.