La plataforma 3Cat: més de 100 milions de reproduccions en sis mesos
La plataforma 3Cat ha aconseguit un gran èxit en el món de l’entreteniment en català. En els seus primers sis mesos de vida, ha superat els 100 milions de reproduccions, amb més de 330.000 hores de produccions. Aquesta plataforma ofereix una gran varietat de continguts, des de sèries fins a programes infantils i documentals.
Entre els continguts més consumits destaquen apostes d’entreteniment com ‘La travessa’, que ha acumulat més d’1 milió i mig de reproduccions des de la seva estrena. Aquest programa era el contingut més vist a la carta fins a l’arribada de ‘Tor’, que en el mes d’abril va col·locar el seu primer capítol com la millor estrena dels primers sis mesos, amb gairebé 500.000 reproduccions en la seva primera setmana.
A més, la plataforma 3Cat ha permès posar en valor el patrimoni audiovisual històric, amb sèries com ‘Com si fos ahir’, ‘Plats bruts’, ‘Crims’, ‘El cor de la ciutat’, ‘La Riera’ i ‘Merlí’. També ha inclòs continguts de nínxol, com ‘Èpic nails’ i ‘Love cost’, així com sèries documentals com ‘Núñez’ i ‘Punt de no retorn’, que ha guanyat diversos premis.
Un consum de 3,5 milions d’hores mensuals
La plataforma 3Cat és un dels principals referents de continguts audiovisuals en català. Cada mes, es consumeixen més de 3,5 milions d’hores en català a aquesta plataforma, amb una mitjana de 120.000 hores diàries. Des dels seus inicis, més de 900.000 usuaris s’han registrat per poder guardar les seves preferències i fer el seguiment dels seus programes de capçalera, en directe i a la carta.
A més dels programes de televisió, la plataforma 3Cat també ofereix continguts d’actualitat i àudio-entreteniment en directe i a la carta. Entre els més escoltats destaquen ‘El matí de Catalunya Ràdio’, ‘El búnquer’ i ‘Crims’.
Nous hàbits de consum i públics diversos
La plataforma 3Cat s’ha adaptat als nous hàbits de consum, amb un 65% del consum a demanda i no en directe. A més, s’ha centrat en els públics infantils i joves-adults. Un exemple d’això és el concurs de talents musicals ‘Eufòria’, que lidera les nits de divendres en la seva emissió televisiva i és el programa més recuperat dels caps de setmana.
Pel que fa al SX3, ha registrat un creixement del 23% amb l’estrena de la plataforma. Les reproduccions de vídeo han augmentat en un 18%, apropant-se a les 100.000 diàries. L’audiència digital del canal infantil ha incrementat un 21% amb l’estrena de la plataforma 3Cat en nombre de dispositius únics.
A més, el canal infantil de 3Cat ofereix un gran catàleg de produccions educatives per a diferents franges d’edat, com ara animació, informatius infantils, pòdcasts, concursos, programes interactius, pel·lícules i molts altres continguts.