Inici » El canvi en l‟ús de les bicicletes a Barcelona

El canvi en l‟ús de les bicicletes a Barcelona

by PREMIUM.CAT
se muestra una señal de prohibido estacionar en un poste cerca de una pared de plantas y arbustos, detrás hay una barricada amarilla, Edi Rama, bordes romos, una pintura detallada ultrafina, estilo tipográfico internacional

L’evolució de les preferències de transport a Barcelona

A la ciutat de Barcelona, ​​les bicicletes mecàniques estan perdent el domini als carrils bici davant el creixement de les bicicletes elèctriques i els patinets. Segons l’estudi ‘Radiografia Ciclista de Barcelona: Anàlisi d’ús dels carrils bici, recompte segons perfils’ realitzat pel Bicicleta Club de Catalunya (BACC), les bicicletes mecàniques representen actualment el 39,06% dels usos del carril bici, mentre que la combinació de bicicletes elèctriques i patinets ja suposa el 60,93% -bicicletes elèctriques representen el 33,47% i patinets elèctrics el 27,46%-

El canvi al servei de Bicing

Aquesta dada està en línia amb la disminució dràstica de l?ús de les bicicletes mecàniques del servei Bicing, segons informes de l?Ajuntament de Barcelona. Aquests informes indiquen que les bicicletes elèctriques representen el 72,1% dels usos, mentre que les bicicletes mecàniques només representen el 27,9%. L’estudi del BACC reforça aquesta tendència i mostra que les bicicletes elèctriques tenen una quota del 80,9% i les mecàniques només un 19,1%

La necessitat d’aparcaments segurs

L’estudi també destaca que el 67% de la quota modal està formada per usuaris de Bicing, bicicletes plegables i patinets elèctrics. Aquests mitjans de transport generen menys problemes d’aparcament, ja que el Bicing compta amb punts d’ancoratge i les bicicletes plegables i els patinets es poden guardar fàcilment a domicilis i llocs de treball. Davant d’aquesta situació, el BACC planteja la necessitat de crear una xarxa d’aparcaments segurs per a bicicletes, ja que considera que l’augment de bicicletes plegables és un indici de la manca d’aparcament segur a la ciutat

Bretxa de gènere en lús daquests mitjans de transport

L‟estudi també analitza la bretxa de gènere en l‟ús d‟aquests mitjans de transport. Actualment, un 32,6% dels usuaris són dones, cosa que representa un empitjorament en comparació del 35,6% el 2021 i el 34% el 2022. El BACC destaca la importància de revisar el disseny de la infraestructura amb una perspectiva de gènere per fer-la més inclusiva

Conclusió

En resum, l’ús de bicicletes mecàniques disminueix a Barcelona, ​​mentre que les bicicletes elèctriques i els patinets estan guanyant popularitat. El servei de Bicing també ha experimentat un canvi significatiu, amb un ús més gran de bicicletes elèctriques en comparació amb les mecàniques. A més, cal destacar la necessitat d’aparcaments segurs per a bicicletes i la importància d’abordar la bretxa de gènere en l’ús d’aquests mitjans de transport

You may also like

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00